عملکرد ضعیف اقتصاد آمریکا موجب درخشش طلا خواهد شد

کدخبر: ۲۶۲۹۸۷
اقتصادنیوز: بر خلاف عملکرد ناامید کننده طلا در سال 2018 به نظر می رسد روند مثبت قیمت طلا در ماه دسامبر همچنان در سال جدید میلادی نیز ادامه خواهد یافت.
عملکرد ضعیف اقتصاد آمریکا موجب درخشش طلا خواهد شد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر ارشد متال بولتن گفت: ساختارهای تکنیکال بازار طلا طی ماه دسامبر پیشرفت خوبی داشته و این روند مثبت می تواند در سه ماه نخست 2019 نیز ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود : تجزیه و تحلیل تکنیکال نشان می دهد روند مثبت قیمت طلا در سه ماه نخست 2019 نیز ادامه خواهد یافت. شرایط اقتصادی حاکم بر جهان نیز به نفع قیمت طلا است. کاهش ارزش دلار و اظهارات مقام های فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره می تواند موجب تقویت بیشتر قیمت طلا شود.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: شرایط ناامید کننده اقتصادی آمریکا می تواند موجب کاهش نرخ بهره واقعی و افت ارزش دلار شود و این یک عامل مثبت برای قیمت طلا خواهد بود.

سرمایه گذاران بین المللی اکنون با احتیاط بیشتری تحولات اقتصادی آمریکا را زیر نظر دارند. تنش های سیاسی در آمریکا ، تبعات منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر مهمی بر تحولات بازار طلا داشته باشد.

از سوی دیگر ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز می تواند عامل مهمی برای درخشش طلا باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید