طرح وزارت نفت برای درآمدزایی 20میلیارد دلاری

کدخبر: ۲۶۴۱۲۸
اقتصادنیوز: وزیر نفت گفت: با تحقق پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید حدود 20 میلیارد دلار درآمدزایی می شود که نزدیک به 30 درصد آن مربوط به هزینه اجرای طرح هاست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه عصر سه‌شنبه در آیین امضای 9 قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با اشاره به به ارزش یک میلیارد دلاری اجرای این طرح ها افزود: توانمندسازی پیمانکاران و ایجاد نشاط در سازندگان داخلی به عنوان مهم‌ترین اهداف بسته‎های قراردادی طرح نگهداشت و افزایش توان تولید، پیام روشنی به بیگانگان و برخی داخلی ها‌ می فرستد که تلاش می‌کنند با تحریم در دل مردم نگرانی ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت دوازدهم با هدف اشتغالزایی و ایجاد تحرک میان پیمانکاران ایرانی با استفاده از توان مالی داخلی، ایده‌ای را ارایه کردم که اجرای آن یک سال و نیم به درازا کشید.

زنگنه افزود: چهار درصد مجموع اعتبارات طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت که معادل 240 میلیون دلار می شود به بخش مسوولیت‌های اجتماعی تعلق می‌گیرد.

وزیر نفت اضافه کرد: هنر واقعی این است که با امکانات موجود و بدون فشار به بودجه عمومی، با خلاقیت برای کشور ثروت‌آفرینی کرد؛ کاری که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: منابع مالی این پروژه نه از طریق دولت بلکه از طریق بازار سرمایه و همچنین درآمدهای حاصل از خود پروژه ها تامین خواهد شد.

زنگنه اضافه کرد: برای تامین منابع مالی اولیه قرار است اوراق مالی این طرح‌ها بزودی در بازار سرمایه منتشر شود.

وزیر نفت ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما در این طرح، اصلاح روش اجرای طرح‌ها و فاصله گرفتن از روش های قدیمی 'امانی' است.

زنگنه به نوسازی تاسیسات نفتی اشاره کرد و ادامه داد: برخی تاسیسات 50 یا 60 سال عمر دارند که نوسازی می شوند.

وی تاکید کرد: پرداخت به پیمانکاران بر اساس تکمیل زنجیره‌ کارها خواهد بود.

وزارت نفت عصر امروز 9 قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان های نفتی به ارزش یک میلیارد دلار را با شرکت های داخلی امضا کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید