دلار قوی طلا را نزولی کرد + نمودار

کدخبر: ۲۶۴۴۵۱
اقتصادنیوز: امروز پنجشنبه -24 ژانویه بعد از مقاومت های ابتدای بازار ،فلز زرد افت قیمت ثبت کرد که دلیل آن مواجه با شاخص دلار ق.ی و رشد شاخص بازارهای سهام بود و همزمان سرمایه گذاران به دنیال نتیجه نشست بانک مر کزی اروپا هستند که در اواخر امروز بزگزار خواهد شد و به دنبال سرنخ هایی در مورد سیاست های پولی این بانک می گردند.
دلار قوی طلا را نزولی کرد + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ در واقع د رمعاملات ابتدایی روز پنج‌شنبه بازار جهانی و زمانیکه ارزش دلار به دلیل نگرانی‌ها پیرامون تعطیلی طولانی دولت آمریکا و آسیب دیدن اقتصاد این کشور افت کرده بود،فلز زرد توانسته بود در سطح قیمت های روز گذشته باقی بماند.

به گزراش رویترز،قیمت طلا در بازار نقدی 0.2 درصد افت داشت و به رقم 1278.97 دلار در هر اونس رسید.طلا در بازار مبادلات بازار آتی نیویورک هم 0.4 درصد افت داشت و به رقم 1278.20 دلار در هر اونس رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد در شرکت "سی ام سی مارکتس" درباره دلیل مقاومت ابتدای بازار  گفت:"‌ در حال حاضر ارزش دلار آمریکا پایین رفته و حمایت خوبی برای طلا فراهم کرده است. با این حال رشد قیمت طلا به دلیل کندی روند خرید سرمایه‌گذاران، محدود است."

وی در ادامه گفت:: مشکل طلا این است که مقاومت شدیدی در مرز بین 1290 تا 1310 دلاری در برابر خود می بیند  . افت بیشتر قیمت دلار آمریکا ممکن است به نفع طلا باشد اما طلا باید مقاومت سطح ذکر شده را بشکند."

دارین نیوسام ،تحلیلگر مستقل گفت:"من فکر می کنم بازار هنوز باور ندارد(حداقل در حا حاضر )  که پتانسیل و امکان افزایش قیمت به بالای 1300 دلار وجود داشته باشد....دلار همچنان قوی است."

نیوسام ادامه داد:"طلا در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر فشار کاهشی قرار خواهد داشت." ..وی اضافه کرد :" در هنکام نوسان های بازار ،طلا تنها یکی از ذینفعان افزایش تقاضا برای مکان های امن سرمایه است."

در واقع دلار قوی که یکی دیگر از پناهگاه های امن سرمایه در نظر سرمایه گذاران است باعث گران شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای شود.شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم رشدی 0.3 درصدی ثبت کرد.

طلا  از زمان لمس کمترین قیمت یکسال و نیم گذشته در میانه اگوست 2018 تا به امروز بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشته است که بیشترین دلیل آن افزایش نگرانی در مورد کند شدن رشد اقتصادی جهان، انتظار برای توقف افزایش نرخ بهره و بسته بودن بخشی از فعالیت های دولت ترامپ بوده است.

اما بازارهای سهام آسیایی روز پنج شنبه با دنبال کردن صعود وال استریت، ‌در محدوده مثبت ایستادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در رویدادی در کاخ سفید اظهار کرده بود آمریکا در مذاکرات تجاری با چین به خوبی عمل می‌کند و چین مشتاق بستن یک توافق تجاری است.

با این حال طولانی شدن روند تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا به سرمایه‌گذاران ریسکهای متوجه رشد اقتصادی را یادآوری می‌کند.

مشاور اقتصادی کاخ سفید ، کوین هست (Hassett ) در مصاحبه با سی ان ان گفته بود که ممکن است رقم رشد اقتصادی امرکیا در سه ماهه ابتدایی سال جدید به صفر درصد برسد ،اگر روند بسته بودن بخشی از فعالیت های دولتی ادامه پیدا کند.

در این بین، سرمایه‌گذاران روی بانک مرکزی اروپا متمرکز شده‌اند که انتظار می‌رود سیاست پولی خود را در نخستین نشست سال 2019 که قرار است در اواخر روز جاری برگزار شود بدون تغییر حفظ کند.همچنین انتظار می رود که بانک افزایش تهدید های رشد را برای حوزه اقتصادی یورو تایید کند.

ام کی اس رمپ گروپ اعلام کرد:" در صورت مشاهده لحنی دوویش تر از جانب ماریو دراگی ،رئیس  بانک مرکزی اروپا ممکن است تحت فشار قرار گرفتن یورو را شاهد باشیم که این اتفاق از دلار حمایت و بر بازار فلزات فشار وارد خواهد کرد.

وانگ تائو ،تحلیلگر تکنیکال در رویترز اعتقاد دارد ممکن است طلا سطح 1278 دلاری را دوباره امتحان کند ، شکسته شدن این سطح هم می تواند باعث فرستادن اونس طلا به سطح حمایتی 1266 دلاری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید