بر اساس نظرسنجی رویترز ،میانگین قیمت طلا در سال جاری 1305 دلار و سال آینده 1350 دلار است

کدخبر: ۲۶۵۸۰۷
بر اساس جدیدترین نظر سنجی رویترز که در روز سه شنبه انجام شد ،ترس از کند شدن رشد اقتصادی جهان و احتمال توقف روند سیاست های سفت و سخت پولی فدرال رزرو انتظار می رود برنامه طلا را برای افزایش قیمت در سال 2019 تنظیم کند ،اما بر اساس همین نظرسنجی طلا در این مدت در تقلا برای صعود به بالای بهترین قیمت اخیر خواهد بود.
بر اساس نظرسنجی رویترز ،میانگین قیمت طلا در سال جاری 1305 دلار و سال آینده 1350 دلار است

به گزارش اقتصادنیوز: در نظرسنجی رویترز از بین 36 تحلیلگر و مبادله گر فعال ،یک پیش بینی متوسط  برای قیمت طلا ، میانگین قیمت طلا برای سال 2019 رقم 1305 دلار در هر اونس اعلام شد که 3 درصد بالاتر از میانگین قیمت سال گذشته بود و همچنین در سطح بالاتری نسبت به پیش بینی انجام شده در سه ماه قبل قرار خواهد گرفت .

میانگین قیمت طلا در سال 2020 میلادی 1350 دلار در هر اونس است که کمی پایین تر از رقم 1374.91 دلاری 2016 و 1366.07 دلاری سال گذشته قرار دارد.

در سال 2018 طلا اولین کاهش سالیانه قیمت خود را در سه سال تجربه کرد ،چراکه رشد بازارهای سهام به سرمایه گذاران سود بهتری را برای سرمایه گذاران فراهم می کرد (در این بازار سرمایه گذرای می کردند) و از طرفی وضعیت قدرتمند دلار امریکا باعث شده بود تا طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی گرانتر شود.

اما فلز زرد از ابتدای سال جاری تا کنون توانسته یک روند رشد محکم را ادامه دهد ، به بالاترنی سطح قیمت 8 ماهه صعود کندو همچنان در اطراف سطح مهم روانی 1300 دلار باقی بماند.

"فردریک  پانیززوتی " تحلیلگر در ام کی اس گفت:" کند شدن روند افزایش نرخ بهره امکان ضعیف شدن دلار و یا حداقل بیشتر نشدن قدرت آن ، اضلاح و افت بیشتر در شاخص سهام بازار امریکا و تنش های ژئوپلیتیک حال حاضر جهان در حال تشکیل یک طوفان فوق العاده به نفع طلا هستند.

نشانه های ضعف در رشد اقتصادی چین و دیگر نقاط جهان و تنش تجاری بین 2 اقتصاد اول جهان باعث جلوگیری از رسیدن شاخص بازارهای سهام به رکوردهای بالای سال گذشته شده است و افزایش ترسها از کند شدن رشد اقتصادی در گستره اقتصاد های جهان نقش مکان امن سرمایه طلا را پر رنگ تر کرده است.

اقتصاد دانان شرکت کننده در نظرسنیج اعتقاد داشتند که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کمتر خواهد کرد و استراتژیست های ارزی اعتقاد داشتند دوره رالی های قیمت قدرتمند دلار پایان یافته است (حداقل به شکل سال گذشته نخواهد بود.)

با اضافه شدن حالت افزایشی به بازار های ، طلای صندوق های ذخیره و سرمایه گذاری با پشتوانه طلا نزدیک به 4 میلیون اونس یا به عبارتی 7.6 درصد از ابتدای اکتبر افزایش حجم ذخیره داشته اند.

مشخص شده بعد از باز شدن فعالیت های دولتی امریکا و  انتشار آمارهایی ،متخصصین و مبادله گران حرفه ای بازار کومکس هم نسبت به طلا خوشبین شده اند و بر قیمت های بالا شرط می بندند که تغییر نگرش در بازار کامکس نسبت به دید کاهشی آنها در میانه های دسامبر مشخص است .

جولیوس بائر ،تحلیلگر در کریستین منک گفت:" ما در بلند مدت ترمیم قیمت طلا را می بینیم.مرحله اول (فاز ابتدایی )تحت تاثیر  روند عادی سازی احساسات کلی بازار نسبت به  آینده بازار است که به نظر می رسد در حال کامل شدن است و در کوتاه مدت شاهد تثبیت خواهیم بود."

" فاز دوم که شکل دهنده آن دلار ضعیف است به نظر می رسد از میانه های سال جاری آغاز شود و فاز سوم روند قیمت طلا با بازگشت تقاضای مکان امن سرمایه زمانی است که نگرانی ها از روند رشد و نرخ های تورم در بازارهای مالی به بالاترین سطح در ابتدای دهه بعدی برسند. (2020)

طلا اغلب به عنوان محافظ ارزش دارایی ها در زمان تورم استفاده می شود.

برای نقره پاسخ دهندگان در نظرسنجی میانگین قیمت 16 دلار در ه اونس را برای سال جاری می دیدند ،که بالاتر از میانگین قیمت های پیش بینی شده سال گذشته یعنی 15.68 دلار بود ،اما از طرفی کمتر از پیش بینی سه ماه قبل آنها ،16.40 دلار قرار داشت .این چهارمین نظرسنجی متوالی بود که بر اساس آن قیمت نقره 2019  در رقم های پایین تری اعلام شد.

بر اساس نظرسنجی میانگین قیمت نقره در سال 2020 به 17.20 دلار در هر اونس خواهد رسید. در صورت مشاهد این روند نسبت قیمت طلا به نقره از بالاترین سطح 25 ساله که در سال پیش به آن رسیده بود فاصله خواهد گرفت.

نقره معمولا در صنایع الکترونیک و همچنین برای سرمایه گذاری استفاده می شود و چشم انداز بد اقتصاد جهانی بر قیمت ها فشار وارد می کند.همچنین نقره تمایل دارد که از طلا پیروی کند و نوسان های ان نسبت به طلا سنگین تر است .در شرایط افت بیشتر از طلا و در شرایط صعود هو باز بیشتر از طلا رشد می کند)

روبین بائر،تحلیلگر در سوسایته جنرال گفت:" با توجه به روند عرضه و تقاضای فیزیکی بازارها ما محتاطانه قیمت های نقره را افزایشی پیش بینی می کنیم ."..." قیمت نقره نسبت به طلا در سطح پایینی است و ما ترمیم این نسبت را پیش بینی می کنیم."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید