طلا به کف یک هفته ای سقوط کرد

کدخبر: ۲۶۷۰۸۹
طلانیوز: قیمت جهانی طلا به دلیل فشار از جانب دلار قوی به پایین تریین قیمت یک هفته گذشته سقوط کرد ،اما نگرانی ها در مورد کند شدن روند رشد اقتصادی جهان و احتمالا بسته شدن دوباره دولت امریکا باعث شد فلز مکان امن سرمایه بالای 1300 دلار در هر اونس باقی بماند.
طلا به کف یک هفته ای سقوط کرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ ایلیا اسپیواک ،استراتژیست ارشد ارزی در دیلی اف ایکس گفت :" احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا ،نگرانی ها در مورد کند شدن روند رشد اقتصادی جهان و حرکت جریان مالی مکان های امن سرمایه به سمت دلار باعث تحت فشار قرار گرفتن طلا شد ."

بانک مرکزی استرالیا روز چهارشنبه تحت تاثیر و تایید افزایش نگرانی ها در مورد ریسک های اقتصادی  احتمال کاهش نرخ بهره را مطرح کرد که این موضوع یک گردش سیاست واضح نسبت به لحن و سیاست (هاکیش) تهاجمی قبلی  اعلام شده در مورد سیاست های پولی بود و باعث شد دلار استرالیا افت کند.

شاخص ارزش دلار در بازار امروز در برابر سبدی از ارزهای مهم رشد داشت و نزدیک به بهترین رکورد دو هفته ای قرار داشت.

دلار قوی که ارز قیمت گذاری طلا نیز هست باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی می شود.

در هفته گذشته، بانک فدرال ایالات متحده اعلام کرد که برای  افزایش بیشتر نرخ بهره صبور خواهد بود، در حالی که به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا در مورد افزایش نرخ بهره و سخت تر کردن سیاست های پولی خود در اواخر سال کمتر مطمعن است و مردد شده .

به نظر می رسد تحت تاثیر  انعکاس تاثیرات مشخص نبودن و عدم قطعیت ها ی برگزیت که تنها 50 روز به زمان آن باقی مانده و همچنین کند شدن روند رشد اقتصادی در بسیاری از اقتصاد های بزرگ جهان، بانک مرکزی انگلستان قصد دارد پیش بینی رشد اقتصادی بریتانیا را کاهش دهد در حالیکه اقتصاد این کشور همین حالا هم درگیر کندی شده است

تحلیلگران فیلیپ فیوچرز اعتقاد دارند با اینکه شاهد تجدید نظر در قیمت ها و افت تقاضا برای طلا در شرایط فعلی بازار ها هستیم ،اما شمشم طلا در ادامه سال 2019 تحت تاثیر  تنش های ژئوپلتیکی و عدم قطعیت های اقتصادی نقش ویژه ای را بازی خواهن کرد.

شاخص یکی از بازار های سهام وال استریت ،اس ان پی 500 به دلیل نگرانی های ایجاد شده از گزارش ناامید کننده درآمدی و همچنین مواجه با بسته شدن دوباره دولت امریکا بر اساس  اظهارت ترامپ در گزارش سالیانه خود افت داشت .

اما شاخص بازارسهام آسیا در مبادلات روز پنجشنبه رشد داشت و به سمت سقف چهارماه حرکت کرد ،در حالیکه بازار سهام استرالیا روند چشمگیری در این بازار داشت .دلار نیوزلند پس از اعلام آمارهای شغلی نا امید کننده افت داشت.

اسپاویک گفت:" اگر یک بسته شدن دیگر را در دولت امرکیا شاهد باشیم این مورد باعث افزایش نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی خواهد شد که ممکن است باعث افزایش تقاضا برای مکان های امن سرمایه ای مانن  اوراق قرضه شود ، و طلا هم در این بین به دلیل افت سود اوراق خزانه داری امکان رشد خواهد داشت."......." اما اگر دلار بتواند نقش مکان امن سرمایه را پیدا کند توانایی طلا برای رشد محدود خواهد شد."

احساس کمبود توجه و تقاضا در بازار های طلا در میزان ذخایر صندوق طلای اس پی دی آر گلد تراست مشخص است و این ذخایر در روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی افت داشتند.حجم این ذخایر با افت 0.25 درصدی از روز سه شنبه به 809.76 تن در روز چهارشنبه کاهش یافت.

انتظار می رود که حجم نقدینگی وجریان های مالی در بازارهای طلا به وقت آسیا کم و سبک باشند که دلیل آن نبود بازار چین در فعالیت ها این هفته به خاطر تعطیلات سال جدید چینی است .

استیون منچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در مصاحبه ای با CNBC در روز چهارشنبه گفت که او و دیگر مقامات ایالات متحده در هفته جاری برای گفتگوهای تجاری با مقامات چینی به پکن سفر خواهند کرد.

جروم پاول روز 27 فوریه در برابر کمیته مالی کنگره شهادت خواهد داد .

یکی از نمایندگان مخافت دولت مادورا اعلام کرده است که دولت ونزوئلا سال گشذته بدون در یافت اجازه از مجلس مخالف دولت اقدام به فروش 73 تن طلا به ترکیه و امارات عربی متحده کرده است

در بازار سایر فلزات گرانبها ،پالادیوم رش 0.4 درصدی داشت و به 1377.50 دلار در هر اونس رسید.نقره در سطح 15/66 دلاری ثابت بود و پلاتین 0.2 درصد افت قیمت داشت و در سطح 801.50 دلار مبادله می شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید