دز بازار جهانی ارزش دلار کانادا به‌خاطر بی‌ثباتی تجارت جهانی کاهش یافت

کدخبر: ۲۶۹۵۸۴
اقتصادنیوز: ارزش دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود در روز سه شنبه پایین آمد. دورنمای نامطمئن تجارت جهانی تأثیر افزایش قیمت نفت خام را در سه ماه اخیر جبران کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز یه نقل از سایت طلا، دور جدید مذاکرات بین آمریکا و چین برای حل درگیری تجاری روز سه شنبه در واشنگتن برگزار می شود و جلسات بعدی در سطوح بالاتر در روزهای بعدی خواهند بود.

در این بین، طبق یک گزارش محرمانه وزارت اقتصاد آمریکا که آخر هفته برای ترامپ فرستاده شد، به نظر می رسد مانعی بر سر راه ترامپ برای وضع عوارض 25 درصدی بر واردات خودرو و قطعات خودرو وجود نداشته باشد. این واردات تهدیدی برای امنیت ملی به حساب می آیند.

کانادا تا حد زیادی طبق توافق تجاری جدید با آمریکا و مکزیک از عوارض خودرو معاف است .

ولی این کشور درگیر کسری حساب جاری است یعنی واردات آن بیشتر از صادراتش است. کانادا یک تولید کننده اصلی کالاهایی مثل نفت است بنابراین در صورت کند شدن جریان جهانی اقتصاد و سرمایه، اقتصاد آن هم ضربه خواهد خورد .

قراردادهای آینده صادرات نفت خام آمریکا از 20 نوامبر سال گذشته به بالاترین حد رسیده و 0.4% با بشکه ای 55.81 دلار افزایش یافته است.

دلار کانادا در ساعت 14:45 به وقت گرینویچ 0.2 درصد با نرخ 1.3271 در مقابل دلار آمریکا معامله شد که معادل 75.35 سنت آمریکاست. این واحد پول در محدوده بین 1.3235 تا 1.3281 معامله شد.

 

لونی (سکه یک دلاری کانادا) تغییر زیادی در روز دوشنبه نشان نداد. بازار سهام و اوراق قرضه کانادا در این روز به خاطر تعطیلات روز خانواده بسته بود. هفته گذشته لونی 0.3 درصد رشد داشت.

اطلاعات جمعه گذشته از کمیسیون تجارت کالای کانادا نشان می دهد دلالان نسبت به دلار کانادا خوشبین نیستند .

از 22 ژانویه تعداد معاملات برای فروش از 59524 در هفته گذشته، به 56096 کاهش یافته است. در اوایل ژانویه، تعداد خالص معاملات برای فروش 66002 قرارداد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید