حمایت وزیر صنعت از ورود سپاه به صنعت خودروسازی

کدخبر: ۲۶۹۷۰۷
اقتصادنیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌آخرین وضعیت بازار خودرو را تشریح کرد و گفت: از حضور وزارت دفاع و ‌سپاه در صنعت خودروسازی حمایت می‌کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رضا رحمانیبا اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور در ماه‌های اخیر به مشکلاتی دچار شده بود، اظهار داشت: تولید خودرو در طی ماه‌های اخیر به لحاظ مشکلات کاهش یافته بود و اکنون با رفع موانع کاهش تولید نداریم.

وی افزود: شرکت‌های خودروسازی از قبل یکسری تعهدات داشتند و جدیداً خودروسازها شروع به تحویل خودروها و عمل به تعهدات کرده‌اند، شاید در تحویل تاخیر صورت گیرد ولی با برنامه پیش می‌رویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از تولیدات خودروسازی‌ها روانه بازار می‌شود و التهابات اخیر در بازار خودرو به دلیل هجوم مردم به سمت بازار این صنعت بود.

رحمانی بابیان اینکه با تحویل فوری خودرو و تحویل خودروها در زمان معیین، التهابات بازار خودرو را کاهش می‌دهد، گفت: تامین نیاز خودرویی بازار و قطع دست سودجویان از دیگر اولویت‌هاست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از ورود سپاه و وزارت دفاع به صنعت خودروسازی حمایت می‌کنید؟ افزود: ایران‌خودرو و سایپا برای تولید قطعات خودرو وارد شده خارجی نمایشگاه برپا کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر بخش عمده‌ای از قطعات وارداتی صنعت خودروسازی در داخل تولید می‌شود و می‌توان گفت ۸۰ درصد قطعات خودروهای پر تیراژ داخلی در کشور تولید می‌شود.

رحمانی ابراز داشت: هر ارگان، نهاد و بخش خصوصی بتواند قطعات وارداتی صنعت خودروسازی را تولید کرده و بومی‌سازی کند، وزارت صنعت از آن‌ تولیدکننده حمایت کرده و هم تشویقش می‌کند و امیدوار هستیم تولید قطعات خودرو به طور کامل بومی‌سازی شود.

وی با تاکید بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از کسانی که قطعات وارداتی صنعت خودروسازی را بومی‌سازی کنند گفت: در حال حاضر بخشی از قطعات خودروهای داخلی وارداتی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص این‌که شنیده شده برخی خودروی ثبت‌نامی را از شهرستان‌های دورافتاده دریافت و در تهران به قیمت بسیار بلاتر به فروش می‌رسانند چه اقدامی انجام داده‌اید؟ گفت: قاعدتا وقتی خودروساز خودرویی را به فروش می‌رساند و بعد از آن کنترلی ندارد که مردم خرید و فروش می‌کنند یا خیر، و طبق مصوبات خودروسازان ملزم به فروش خودروها با کد ملی شده‌اند.

رحمانی تاکید کرد: فروش خودروسازها با اخذ کارت ملی در راستای بهبود وضعیت بازار خودرو است تا هر فرد بتواند یک‌دستگاه خودرو خریداری کند و التهابات اخیر در بازار خودرو زودگذر است به مردم هم توصیه می‌کنیم همانند گذشته همکاری کنند.

وی با بیان اینکه خودروسازی‌های ایران‌خودرو و سایپا روزانه ۲۰۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کنند، گفت: در شش‌ماهه نخست سال‌جاری بنابر مشکلات موجود تولید روزانه خودروسازان به زیر ۱۰۰۰ دستگاه کاهش یافته بود و التهابات بازار خودرو از این مشکلات ناشی می‌شد و ظرفیت تولید خودروسازها تا تولید روزانه ۳۰۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد و با تداوم افزایش تولید تب بازار خودرو فروکش می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید