ادامه تاثیر اظهارات لایتزینگر طلا را نزدیک به کف قیمت 2 هفته‌ای نگه داشت

کدخبر: ۲۷۱۰۰۵
اقتصانیوز: قیمت جهانی طلا در مبادلات امروز ،پنجشنبه – 29 فوریه همچنان در نزدیک کمترین قیمت 2 هفته گذشته که روز پیش به آن رسیده بود قرار دارد ،در حالیکه تحت تاثیر اظهارات نماینده تجاری امریکا ،رابرت لایتزینگر در مورد مذاکرات تجاری دلار رشد کرد و افت های قبلی را جبران شد.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار نقدی و بازار فیوچرز امریکا  امروز 0.1درصد افت داشتند و به ترتیب در رقم های 1318.50 و 1320.10 دلار در هر اونس قرار گرفتند.

 

فلز مکان امن سرمایه جهان روز گذشته به کمترین قیمت خود از 15 فوریه افت کرد و رقم 1316.43 دلار در هر اون سرا ثبت کرد ،همچنین برای اولین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافت.

 

لایتزینگر به شنوندگان خود در کنگره اعلام کرد که هنوز زود است تا در مورد خروجی مذاکرات تجاری بین و چین و امریکا نتیجه گیری کنیم و ایالات متحده نیاز خواهد داشت حتی در صورت رسیدن دو طرف به توافق ، تهدید افزایش تعرفه های کالاهای چین را برای چند سالی حفظ کند.

 

شاخص بازارهای سهام آسیا در روز جاری بعد از اضهارات لایتزینگیر افت کردند.

 

جان شارما ،اقتصاددان در بانک مرکزی استرالیا  گفت:" عدم قطعیت هایی در مورد توافق تجاری وجود دارد و میزانی از تقاضای مکان های امن سرمایه به سمت دلار رفته است .و این موضوع بخشی از صعود قیمت طلا را محدود کرده است."

 

شاخص ارزش دلار امریکا در برابر سبدی از ارزهای مهم در بازار مبادلات امروز رشد داشت و از کمترنی رقم در 3 هفته گذشته فاصله گرفت.

 

شارما ادامه داد:" به طور کلی انتظار می رود تا قیمت طلا با برخی اصلاحات رو به رو شود و قیمت ها در میانگین قیمتی بین 1310 تا 1330 دلار در نوسان و تغییر خواهند بود."..." حمایت اصلی در این بین را موضع دوویش فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اشتیاق خرید بسیاری از بانک های مرکزی از طلا خواهند داشت ."

 

جروم پاول ،رئیس بانک مرکزی امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که این بانک ترازنامه 4 تریلیون دلاری خود را کاهش خواهد داد و روند افزایش نرخ بهره را فعلا متوقف خواهد کرد .

 

روز سه شنبه در طی شهادت خود در سنا پاول تاکید کرد که فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره صبور خواهد بود .

 

ادوارد مویا ،تحلیلگر در اوآندا بانک گفت:" افزایش و تثبیت های اخیر قیمت طلا تحت تاثیر تصمیم بازارهای مالی در قیمت گذاری بر اساس تصمیمات آینده فدرال رزرو اتفاق افتاده است."

 

" طلا ممکن است تا زمانیکه شاهد آمارهای ضعیف از اقتصاد امریکا باشیم برای صعود در تقلا باشد که در صورت مشاهده آمارهای ضعیف تر انتظار بازار از حرکت بعدی فدرال رزرو کاهش نرخ بهره است ."

 

سرمایه گذاران همچنین تنش و درگیری بین چین و پاکستان را که در گیر حملات تلافی جویانه هستند را نیز به دقت دنبال می کند....در ادامه در گیری ها دو کشور روز گذشته پاکستان اعلام کرد که 2 هواپیمای جنگی هند را که وارد حریم هوایی این کشور شده بودند را ساقط کرده و خلبان یکی از این هواپیماها را به اسارت در اورده است .(البته تنها تصویر یک هواپیمای ساقط شده از جانب پاکستان مخابره شده است .

 

هند و پاکستان هر دو گفته اند که آنها هواپیماهای جنگنده یکدیگر را در روز چهارشنبه ساقط کرده اند.

 

ترامپ و رهبر کره شمالی ،کیم جون اون بعد از صرف شام در روز گذشته برای یکروز دیگر نیز مذاکرات خود را که دومین مذاکرات حضوری بود را امروز ادامه خواهند داد ،امانشانه ای از پیشرفت در مسئله اصلی ،یعنی خلع سلاح هسته ای مشاهده نشده است .

 

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، می‌گوید اگر مجلس بریتانیا تا دو هفته دیگر توافقنامه برگزیت را تصویب نکند، دولت به نمایندگان اجازه می‌دهد که درباره به تعویق انداختن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرند.

 

او روز سه‌‍شنبه 26 فوریه، 7 اسفند،‌ به نمایندگان پارلمان قول داد که تا 12 مارس، توافقنامه خروج را دوباره به رای می‌گذارد و اگر توافقنامه تصویب نشود فردای آن خروج بدون توافق در تاریخ مقرر (29 مارس، ‌نهم فروردین) را به رای خواهد گذاشت.خانم می گفت که در صورت رد توافق‌نامه و مخالفت مجلس با خروج بی توافق، یک روز بعد یعنی 14 مارس،‌ نمایندگان درباره درخواست از اتحادیه اروپا برای به تعویق افتادن تاریخ برگزیت تصمیم بگیرند.

 

در این بین پالادیوم بازار نقدی بیش از پیش از رقم رکوردی خود ، یعنی 1565.09 دلار در هر اونس فاصله گرفت و در مبادلات امروز با 0.1 درصد کاهش قیمت به 1527.50 دلار در هر اونس رسید.

 

فلز کاتالیزور سوخت خودرو ها تا به اینجای سال 21 درصد رشد قیمت داشته است که دلیل اصلی آن کسری عرضه آن در بازار بوده است.

 

نقره 0.1درصد افت داشت و به 15.72 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پلاتین 0.4درصد کاهش قیمت داشت و به به 861.05. دلار رسید.

 

به 861.05. دلار رسید. این فلز روز گذشته تا مرز 871.94 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از سه ماه گذشته بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید