طلا تا پایان سال 7 درصد گران خواهد شد

کدخبر: ۲۷۱۱۸۱
اقتصادنیوز: به باور یک تحلیلگر برنامه ریزی روند فنی (تکنیکال ) قیمت طلا در حال حاضر بسیار قوی است و حتی اگر در کوتاه مدت نتواند به بالای 1350 دلار در هر اونس صعودکند ،سرمایه گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند در سال آینده قیمت طلا به سقف قیمت چندین ساله یعنی 1480 دلار در هر اونس برسد.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ رابرت رنی ، تحلیلگر در "وستپک گلوبال " ادامه داد:"بدتر شدن وضعیت مالی اقتصاد امریکا عاملی است که در انتهای سال جاری و آغاز سال آینده از طلا حمایت خواهد کرد.

 

رنی :"در حالیکه به شمت سال بعد پیش می رویم پتانسیل وخیم تر شدن شرایط مالی ایالات متحده ؛عاملی است که می تواند دلار را  تحت تاثیر قرار دهد .من مطمعن هستم که سناریو ای وجود دارد که ما در آن قدرت بیشتری از طلا خواهیم دید."..." اگر ما شاهد افزایش نگرانی ها در کوارتر اول  سال آینده در مورد شرایط مالی امریکا باشیم ،آنزمان بر اساس تحلیل های تکنکیال شکستن و صعود به بالای 1380 دلار نشان دهنده حرکت به سمت 1480 دلار در هر اونس خواهد بود.

 

رنی از جدول اصلاحات فیبوناچی برای پیش بینی رسیدن طلا به این سطح استفاده کرده است." اگر به بالاترین قیمت سال 2011 تا  پایین ترین قیمت 2015 نگاه کنیم ،اصلاح 38.2 درصدی چه می تواند باشد ؟  خب رقم 1380 دلار است .من یک خط روند را در 1350 دلار دریافت کردم و آنها سطوح کلیدی قیمت برای من هستند. و اگر ما ازسطح اصلاح 38.2 درصدی عبور کنیم ، شما صحبت از 50 درصد اصلاح دارید که در نتیجه رقم 1480 دلار به صحنه وارد می شود."

 

رنی گفت با اینحال شکستن و صعود به بالای 1380 دلار دراین بهار و یا تابستان وجود نخواهد داشت و اضافه کرد علی رغم افزایش علاقه بانک های مرکزی به طلا ، مشاهده ایجاد تعادل در قرار دادهای کوتاه مدت می تواند معنی بیشتری برای ما داشته باشد .

 

: در انتها اینکه من آنقدر ها هم نسبت به روند قیمت در کوتاه مدت (آینده نزدیک )خوشبین نیستم .او گفت:" در آینده نزدیک برای ما دشوار است که صعود و گذر به سمت قیمت های 1350 تا 1380 دلار در هر اونس صعود را ببینیم.

 

با اینحال هرچه از سال می گذرد ،رکورد قیمت چندین ساله در دسترس تر خواهد بود..تغییر لحن جروم پاول و گردش نظر وی و مدیران بانک مرکزی امریکا باعث تغییر نظر و نگرش ما نسبیت به انتظارات فدرال رزو شده است و به همین ترتیب این گردش نظر در مورد شاخص دلار هم به وجود آمده است."

 

بر اساس گزارش و چشم انداز روند بازار موسسه وستپک بدتر شدن وضعیت مالی امریکا در طول سال آینده و در زمانیکه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم را نشان می دهد.

 

رنی گفت :" انتخابات ریاست جمهوری امریکا می تواند بر انتظارات تاثیر بگذارد – ما شاهد متمایل شدن بیشتر دموکرات های به گرایشات چپ هستیم . صحبت از معملات سبز جدید ، دارو درمان رایگان برای همه  و ...از این جمله سیاست های اعلامی است که می تواند بر سقف بدهی تاثیر منفی داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید