رشد اقتصادی چین در آینده 4 درصد سقوط می‌کند

کدخبر: ۲۷۲۳۱۶
اقتصادنیوز: مارک ویلیامز، پیش‌بینی کرده است که در طول دهه آینده، نرخ رشد اقتصادی چین از ۶.۰ الی ۶.۵ درصد امسال، به ۲ درصد افت کند.
رشد اقتصادی چین در آینده 4 درصد سقوط می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ کارشناسان مؤسسه تحقیقاتی کپیتال اکانومیکس، مارک ویلیامز، پیش‌بینی کرده است که در طول دهه آینده، نرخ رشد اقتصادی چین از ۶.۰ الی ۶.۵ درصد امسال، به ۲ درصد افت کند.

اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی کپیتال اکانومیکس، مارک ویلیامز، پیش‌بینی کرده است که در طول دهه آینده، نرخ رشد اقتصادی چین از ۶.۰ الی ۶.۵ درصد امسال، به ۲ درصد افت کند.

این اقتصاددان که در کنفرانسی در سنگاپور سخنرانی می‌کرد، گفت: چین تا به حال یکی از قدرتمندترین عملکردها را در بین اقتصادهای در حال ظهور داشته است، حتی اگر رشد اقتصادی آن در حال کند شدن باشد. اما دوره این عملکرد درخشان به پایان خود نزدیک می‌شود.

او اضافه کرد: رشد اقتصادی پیش‌بینی شده ۲ درصدی، فاصله زیادی با رشد اقتصادی ۵ تا ۶ درصدی‌ای دارد که توسط صندوق بین‌المللی پول، برای دهه آینده پیش‌بینی شده است.

سخنران این کنفرانس به تعدادی از ریسک‌ها و تغییرات ساختار جمعیتی چین اشاره کرد که رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان را به خطر انداخته است. این ریسک‌ها شامل مسأله افزایش بدهی، کاهش جمعیت نیروی کار و افزایش محرک‌های ضعیف‌تر بهره‌وری می‌باشد.

این پیش‌بینی‌ها در شرایطی انجام شد که نخست‌وزیر چین، لی که‌کیانگ، روز سه‌شنبه در اجلاس سالانه کنگره ملی، گفت: نرخ رشد اقتصادی هدف امسال از سال گذشته کمتر است و در محدوده ۶ الی ۶.۵ درصد قرار می‌گیرد.

لی هشدار داد: ریسک‌های بزرگ‌تری اقتصاد چین را تهدید خواهد کرد و ما باید برای شرایطی سخت، کاملاً آماده باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید