ژاپن خرید نفت ایران را از سر گرفت

کدخبر: ۲۷۵۲۴۹
اقتصادنیوز: ژاپن در ماه فوریه 76 هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کرد که تقریباً نصف واردات روزانه نفت این کشور از جمهوری اسلامی در ماه مشابه در سال گذشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ با استناد به وزارت دارایی ژاپن گزارش داده است.

نکته جالب توجه اینست که کشور آفتاب تابان از نوامبر سال 2018 تا ماه ژانویه 2019 واردات نفت خود را از ایران متوقف کرده بود. پیشتر تاکاشی سوکیوکا، رئیس اتحادیه نفت ژاپن اعلام کرده بود اگر آمریکا معافیت کشور وی از اجرای تحریم ها علیه ایران را تمدید نکند، خریداری نفت از جمهوری اسلامی با دشواری مواجه خواهد شد.

همچنین عربستان سعودی، امارات عربی متحده، کویت و روسیه از جمله فروشندگان نفت به ژاپن بوده اند.

هشتم ماه مه سال 2018 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته ای برجام با ایران خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.

موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر سال گذشته اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

دیرتر آمریکا معافیت های به هشت کشور از حمله ژاپن داده و آنها را بطور موقت از رعایت تحریم ها علیه ایران معاف کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید