رشد قیمت طلا تحت‌تاثیر عقب‌نشینی دلار و روند مذاکرات تجاری اتفاق افتاد

کدخبر: ۲۷۵۸۸۷
اقتصادنیوز: امروز پنجشنبه تحت تاثیر قرار گرفتن شاخص دلار در نزدیک پایین‌ترین رقم یک هفته گذشته که روز قبل به آن رسیده بود ، قیمت جهانی طلا افزایش یافت ، در حالیکه سرمایه گذاران سرمایه گذاران به دقت مذاکرات تجاری چین و امریکایی را دنبال می کنند که بر اساس گزارش های هر دو طرف به نظر می رسد نزدیک به توافق نهایی هستند.
رشد قیمت طلا تحت‌تاثیر عقب‌نشینی دلار و روند مذاکرات تجاری اتفاق افتاد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از رویترز؛ قیمت طلا در بازار نقدی جهان 0.2 درصد رشد داشت و به 1292.24 دلار در هر اونس رسید .قیمت طلا در بازار مبادلات فیوچرز امریکا با 0.1 درصد رشد در رقم 1296.60 دلار در هر اونس قرار گرفت .

مایکل مک کارتی ، مدیر ارشد در سی ام سی مارکتز گفت:" یکی از عوامل کلیدی مذاکرات تجاری چین و امریکا است .نظرات و چشم انداز های مثبت زیادی در اطراف مذاکرات تجاری وجود دارد و اعتقاد بر این است که ما به زوردی شاهد راه حل های صلح آمیز و نوعی از توافق خواهیم بود."

" با اینحال اگر مذاکرات تجاری بیش از حد طول بکشد به دلیل اثیر منفی بر رشد اقتصادی ما شاهد میزانی از حمایت در بازار طلا خواهیم بود ."

طلا معمولا به عنوان عاملی حمایتی در برابر بحران های اقتصادی و مالی استفاده می شود ....همچنین توقفی در روند شاخص بازارهای سهام هم از طلا حمایت خواهد کرد .شاخص بازارهای سهام آسیا در روز جاری نزدیک به بالاترنی سطح 8 ماهه قرار داشت ، در حالیکه سرمایه گذاران در انتظار پیشرفت مذاکرات تجاری هستند.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: "با توجه به بهبود شاخص ها در بازار های بورس آسیا و کاهش اقبال سرمایه گذاران نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا قیمت فلز زرد رشد قابل توجهی نداشته است"

به دلیل بروز نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و انتشار آمارهای مثبت اقتصادی ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز به بالاترین رقم ها در طی 7 ماه گذشته رسید.

لری کودلوف، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت، دو کشور انتظار دارند این هفته در مذاکرات تجاری به پیشرفت های بیشتری دست یابند...کودلوف گفته بود که مذاکرات تجاری هفته گذشته پیشرفت مناسبی داشته و دو طرف قصد دارند اختلافات خود را در مذاکرات این هفته حل و فصل کنند.

شاخص ارزش دلار در مبادلات امروز نزدیک به پایین ترنی سطح یک هفته ای قرار داشت که روز گذشته به آن رسیده بود و دلیل این اتفاق هم آمارهای بخش خدمات ماه مارس امریکا بود که پایین ترین سطح فعالیت را در 19 ماه گذشته ثبت کرده بود و آمار پرداخت دستمزد ها بخش خصوصی هم کمتر از حد انتظارات رشد داشت  .

حالا شرکت کنندگان در بازارها منتظر انتشار آمارهای پرداخت بخش غیر کشاورزی هستند که قرار است روز جمعه منتشر شود و نشان دهند میزان قدرت اقتصاد امریکا است .

 

یک امار پرداخت بخش غیر کشاورزی ضعیف می تواند باعث فشار بیشتر بر شرایط امریکا شود و با توجه به افت ارزش دلار باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی خواهد شد .

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا قرار است مذاکرات تجاری را با معاون نخست وزیر چین ادامه دهند.

آجاری کدیا ، مدیر در کدیا کومودی تیز گفت:" از دیدگاه تکنیکال تا زمانیکه طلا سطح حمایتی 1280 دلار را نشکسته باشد ، فلز زرد در محدود و بازه قیمتی 1280 تا 1320 دلار در هر اونس نوسان خواهد داشت که اولین سطخ مقاومتی در برابر آن هم 1302 دلار در هر اونس خواهد بود .

پارلمان بریتانیا به درخواست تعویق برگزیت رای مثبت داد.اکثریتی متکی بر تنها یک رای بیشتر( اختلاف رای ). پارلمان بریتانیا با طرح درخواست تعویق برگزیت موافقت کرد.اکنون باید نمایندگان مجلس اعیان بریتانیا با این طرح موافقت کنند.

در صورت تصویب این طرح در مجلس اعیان بریتانیا، ترزا می موظف می‌شود از اتحادیه اروپا درخواست کند مهلت برگزیت را به تعویق اندازد.این طرح برای ممانعت به عمل آوردن از خروج بی‌برنامه بریتانیا از اتحادیه اروپا به پارلمان این کشور ارائه شده بود.

به باور سخنگوی دولت ترزا می، این مصوبه منجر به محدودتر شدن دامنه عملکرد دولت در ارتباط با مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا بر سر برگزیت خواهد شد.بر اساس توافق‌های نخستین قرار بود که بریتانیا روز 29 مارس از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

عدم توافق بر سر قرارداد برگزیت منجر به آن شد که دولت بریتانیا از اتحادیه اروپا خواستار تعویق این مهلت گردد. در پی آن، روز 12 آوریل به عنوان مهلت جدید خروج بریتانیا انتخاب شد.

میزان ذخایر صندوق اس پس دی آر گلد تراست هم روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی افت ثبت کرد.میزان ذخایر این صندوق با رسیدن  به 24.57 میلیون اونس  به پایین ترین سطح از 17دسامبررسیده است 

در بازار سایر فلزات گرانبها ، پلاتین بازار نقدی بیشترین رشد قیمت در بیش از 2 سال را در مبادلات دیروز تجربه کرد به بالاترین سطح قیمیت خود از انتهای ژون سال 2018 و رقم 879.03 دلار در هر اونس رسید .

اما این فلز کاتالیزور سوخت خودروها ، پلاتین 0.1 درصد در مبادلات امروز افت کرد و در رقم 873.96 دلار در هر اونس قرار گرفت ، در حالیکه فلز خواهر خوانده ان ،یعنی پالادیوم رشدی 0.2 درصد داشت و به رقم 1407.85 دلار در هر اونس رسید .

نقره در سطح 15.13 دلاری تخت بود .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید