صعود طلا به بالای کف قیمت 10 هفته‌ اخیر

کدخبر: ۲۷۶۰۷۳
اقتصادنیوز: طلا در ساعات ابتدایی مبادلات روز جمعه – 5 آپریل تغییر اندکی ثبت کرد و در نزدیکی پایین ترنی سطح قمیت 10 هفته ای خود که روز گذشته به آن رسیده بود قرار داشت ،در حالیکه دلار به قدرت گرفتن خود ادامه می دهد بازار در انتظار انتشار آمار دستمزد های بخش غیر کشاورزی امریکا در اواخر امروز است .
صعود طلا به بالای کف قیمت 10 هفته‌ اخیر

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ 

قیمت طلا در بازار نقدی در سطح 1291.71 دلاری بدون تغییر بود .( در زمان انتشار خبر در سطح 1288 دلاری قرار داشت ) .... روز گذشته ، تحت تاثیر آمار اشتغال قوی امریکا و رسیدن آن به رکورد چند ده ساله ، شاخص دلار تقویت شد و از طرفی باعث افت قیمت طلا به پایین ترین قیمت 10 هفته گذشته( 25 ژانویه ) ، یعنی 1280.59 دلار در هر اونس شد .

 

قیمت طلا در بازار مبادلات آتی امریکا 0.1 درصد رشد کرد و به 1295.40 دلار در هر اونس رسید .( این بازار هم در زمان انتشار خبر افت داشت و در سطح 1291 دلاری بود .)

 

بارت ملک ، مدیر ارشد در تی دی سکیوریتی در مورد روند قیمت دیروز گفت:" ما در بازار دیروز تحت تاثیر امارهای ضعیف در بیشتر بخش های اقتصاد جهان و سیاست های اعلامی بانک های مرکزی ،ناگهان شاهد توقف روند افت سنگین بودیم و به نظر می رسید بازار ها تمایل ندارند طلا به زیر 1280 دلار افت کند.

 

پلاتین در بازه ای از زمان بازار نقدی روز گذشته  به 901.49 دلار در هر اونس صعود کرد که بالاترین سطح قیمت از میانه ماه ژوئن 2018 بود ....در بازار مبادلات امروز 0.5 درصد افت ثبت کرد و در سطح 893.50 دلار در هر اونس قرار گرفت .

 

پنجشنبه بعد از آنکه مشخص شد در هفته گذشته نرخ بیکاری ایالات متحده به کمترین سطح  49 ساله رسیده است ، شاخص ارزش دلار امریکا 0.2 درصد در برابر سبدی از ارزهای مهم رشد داشت .این موضوع نشان دهنده استقامت  بازار کار قوی ، علی رغم کندی رشد اقتصادی است ....... با اینحال طی هفته داده های مخلوط اقتصادی از سراسر جهان را شاهد بودیم که به بازار ها این اطمینان را نمی دهد که همه چیز خوب است .

 

امروز هم شاخص  دلار در برابر ین ژاپن به بالا ترین سطح 3 هفته ای صعود کرد  که این موضوع تحت تاثیر انتظار بازار از حل و فصل درگیری تجاری بین چین و امریکا در آینده ای بسیار نزدیک بود .

 

روز جمعه شاخص بازارهای سهام آسیایی در حال تثبیت دستاورد های هفتگی است ،زیرا مذاکرات بدون هیچ نتیجه گیری مشخص ادامه دارد ، در حالیکه تحت تاثیر انتظار بازار برای داده های حقوقو دستمزد های امریکا و تعطیلی رسمی در چین و هنگ کنگ نوسان ساخص ها محدود شده است .

 

سوکی کوپر ، تحلیلگر در استاندارد بانک :" با اینکه ما شاهد ساخته شدن پس زمینه و پایه های مناسبی برای طلا تحت تاثیر لحن دویش فدرال رزرو هستیم ، اما در روز پنجشنه ( افت به کف قیمت 10 هفته ای ) فلز زرد به طور مشخص از روند شاخص دلار ،نرخ سود واقعی اوراق و بازارهای سهام تاثیر می گرفت .

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت ایالات متحده و چین نزدیک به یک توافقنامه تجاری هستند که می تواند در عرض چهار هفته اعلام شود، اما او هشدار را به پکن بی اعتبار کردن و نبود توافق روند تجارت را سخت خواهد کرد .

 

در فوریه مشخص شد شاخص سفارشات صنعت المان به شدیدترین شکل در 2 سال گذشته  افت داشته است که کاهش تقاضای خارجی دلیل ان بوده است و از طرفی هم باعث افزایش نگرانی ها در مورد وضعیت ضعیف بزرگترین اقتصاد اروپا شده است .

 

روز گذشته قانونگذاران بریتانیایی تلاش کردند با تصویب قانونی ،ترزا می ، نخست وزیر را مجبور کنند برای جلوگیری از ایجا بحران و خروجی بدون توافق از اتحادیه به دنبال تمدید زمان خروج 12 آپریل باشد .

 

میزان ذخایر طلای اس پی دی آر گلد تراست به اعلام این موسسه در زور پنجشنبه 0.2 درصد افت به رقم 762.55 تن رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید