احتمال تبدیل یوآن چین به ارز دیجیتال

کدخبر: ۲۷۹۴۶۵
اقتصادنیوز:
احتمال تبدیل یوآن چین به ارز دیجیتال

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بلومبرگ؛ دونالد تپسکات در مصاحبه ای اعلام کرد رنمینبی (RMB) در آینده ای نه چندان دور می تواند به ارز دیجیتال در چین تبدیل شود.

تپسکات گفته است شی جین پینگ، رئیس جمهور حال حاضر کشور چین علاقه زیادی به فناوری بلاک چین دارد و بر این باور است که آینده روشنی در انتظار این تکنولوژی خواهد بود. همچنین، رئیس جمهور چین در گذشته نیز فناوری دفتر کل توزیع شده را نیز مورد ستایش قرار داده است.

تپسکات در صحبت های خود به تصمیمات احتمالی کشور چین مبنی بر ممنوع کردن فعالیت های ارز دیجیتال در این کشور نیز اشاره کرد. در صورت اجرایی شدن این تصمیم، از آنجایی که نزدیک به ۷۰ درصد از فعالیت های استخراج بیت کوین در کشور چین متمرکز شده است، کل بازار ارز دیجیتال تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.

تپسکات در این باره می گوید: نیازی به ممنوعیت مبادلات و استخراج ارز دیجیتال در چین نیست؛ چرا که طی ۲۰ سال آینده بانک مرکزی چین RMB را به ارز دیجیتال تبدیل می کند و مردم این کشور به جای بیت کوین، از RMB استفاده خواهند کرد.

تپسکات در ادامه بیان کرد که مبادلات غیر متمرکز نسبت به پلتفرم های متمرکز، آینده روشن تری خواهند داشت. مبادلات غیرمتمرکز می توانند رفتارهای بد را شناسایی کنند و نسبت به سیستم های متمرکز، شفاف تر عمل کنند.

کمیته ملی توسعه و اصلاحات این کشور استخراج ارزهای مجازی را در لیست فعالیت های صنعتی که بایستی متوقف شوند، قرار داده است؛ چرا که این سازمان این فعالیت ها را هدر دادن انرژی می داند.

عملیات استخراج ارز مجازی انرژی بسیار زیادی مصرف می کند. پارک های صنعتی و شهرهای زیادی در چین به دلیل انجام فعالیت های مربوط به استخراج بیت کوین و خنک کردن تجهیزات، با قطع و کمبود برق مواجه شدند.

اگرچه ارز مجازی در چین ممنوع است، اما این کشور دارای بیشترین پروژه مرتبط با بلاک چین است. گزارش ها نشان می دهند که ۲۵ درصد از شرکت های بلاک چین در سراسر جهان، در کشور چین قرار دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید