طلا در منگنه مقوامتی دلار قوی و حمایتی بازار سهام رشد محدودی کرد

کدخبر: ۲۷۹۷۳۸
اقتصادنیوز: به گزارش از رویترز، قیمت طلا در ( 2 ساعت پیش ) بازار نقدی 0.1 درصد افت داشت و به 1274.21 دلار در هر اونس رسید .(طلا در زمان انتشارخبر بالای 1276 دلار صعود کرده بود .)
طلا در منگنه مقوامتی دلار قوی و حمایتی بازار سهام رشد محدودی کرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ قیمت طلا در بازار مبادلات ابتدایی روز پنجشنبه افت داشت ، زیرا شاخص دلار همچنان نزدیک به سقف دو ساله ای که روز گذشته ثبت شده بود قرار داشت ، در حالیکه افت شاحص بازارهای سهم و همچنین اطلاعات هفتگی ضعیف اقتصاد المان که باعث افزایش نگرانی ها در مورد کندی رشد اقتصاد جهان شده بود ، میزان خسارت ( افت طلا ) را محدود کرد.

طلا در بازار مبادلات اتی امریکا 0.2 درصد افت کرده بود و در رقم 1276.40 دلار در هر اونس مبادرله می شد..( طلا در یان بازار هم در زمان انتشار خبر رشد داشت و بالای سطح 1278 دلاری قرار داشت .)

در بازار پنجشنبه ، دلیل افت ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح در 22 ماه گذشته انتشار امارهای غیر منتظره از فعالیت اقتصادی ضعیف  آلمان بود که باعث تشدید نگرانی ها در مورد کندی رشد اقتصادی بزرگترین اقتصاد اروپا شد .

در مبادلات ابتدای رالی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم به 98.189 واحد رسید که بهترین رقم در 23 ماه گذشته بود .

نشانه ها از خستگی و فرسودگی تعجب آور در روحیه کسب و کار آلمان بر طبق اطلاعات منتشر شده ، افزایش نگرانی ها در مورد کندی رشد اقتصاد جهان و فشار این چشم انداز ها بر بازارهای سهام از جمله وال استریت ، باعث شد شاخص بازار های سهام آسیا در مبادلات ابتدایی افت داشته باشد .

شاخص روحیه کسب و کار آلمان در ماه آپریل با بهبودی کوچک رو به رو شد ، زیرا تنش تجاری به موتور بزرگترین اقتصاد اروپا لطمه زده است و تقاضای داخلی را در برابر کندی رشد تنها گذاشته است .

طلا معمولا به عنوان دارایی حفاظتی در برابر عدم قطعیت های  سیاسی و اقتصادی استفاده می شود .

بانک مرکزی کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ،اما نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره را از بین گزینه ها حذف کردو با توجه به کم کردن چشم انداز رشد اقتصادی این کشور ،فعلا انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را از روی میز برداشته است .

سود اوراق خزانه داری در انواع مختلف ان در بازار روز چهارشنبه افت داشت ، زیرا سرمایه گذاران به سمت اوراق قرضه دولتی مکان امن سرمایه گرایش پیدا کرده بودند..دلیل این اتفاق هم لحن دوویش بانک مرکزی کانادا ،اطلاعات ضعیف آلمان و استرالیا بود.

بر اساس گزارش رویترز، هر ساله  میلیارد ها دلار طلا از افریقا به امارات عربی متحده قاچاق می شود و از انجا به دروازه های اروپا، امریکا و ... فرستاده می شود .

حجم ذخایر طلای اس پی دی آر گلد تراست در روز چهارشنبه 0.23 درصد افت ثبت کرد و به 747.87 تن رسید ..این رقم در روز سه شنبه 749.63 تن بود .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید