فعالیت مراکز استفاده مجدد در فنلاند باعث خلق برند «Plan B» شد

کدخبر: ۲۸۳۲۶۲
اقتصادنیوز: در کنار تمام تکنولوژی‌های نوینی که شرکت‌های پیشرو فنلاندی به منظور توسعه پایدار ارایه می‌کنند، مراکز «استفاده مجدد» نیز سعی در ترویج فرهنگ استفاده دوباره از کالاهایی دارند که با اندکی نوسازی، دوباره قابلیت مصرف پیدا می‌کنند.

هومان خواجه نصیری تنها ایرانی حاضر در برنامه اخیر معرفی دستاوردهای اقتصاد چرخه‌ای «Circular Economy» کشور فنلاند در گفتگو اختصاصی با اقتصاد نیوز، با بیان اینکه این کالاها با بر چسب «Plan B»، حس اطمینان مصرف توام با مسوولیت پذیری اجتماعی را با مشتری منتقل می‌کند، گفت: این مهم، یکی از اصول «اقتصاد چرخه‌ای» است که فنلاندی‌ها پرچمدار آن در جهان محسوب می‌شوند.

وی افزود: این مراکز به صورت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف فنلاند دایر بوده و از جمله آن‌ها می‌توان به فروشگاه Nihtisilta در هلسینکی اشاره کرد. باید به این نکته اشاره کنم که در رسید خرید مشتریان از این فروشگاه، سهم آن‌ها در حفظ منابع کشور قید می‌شود.

خواجه نصیری  تصریح کرد: به عنوان مثال با خرید یک شمعدان دست دوم  به مبلغ ٦ یورو ، به میزان ٤٢.٤٤ کیلوگرم از صرف منابع، برای تولید همین شمعدان جلوگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش، فنلاند تنها کشور جهان است که جهت تبین «اقتصاد چرخه‌ای» دارای نقشه راه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید