شماره گذاری خودروها مشروط شد

کدخبر: ۲۸۴۴۷۱
اقتصادنیوز: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند شماره گذاری خودروها توسط نیروی انتظامی منوط به تأیید سازمان ملی استاندارد است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وکلای ملت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ۱۷۱ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه علنی ماده ۶ طرح ساماندهی صنعت خودرو را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، سازمان ملی استاندارد مکلف است در اجرای استانداردهای مصوب مرتبط با خودروهای وارداتی، ساخت داخل و قطعات آنها در هر سال، به گونه‌ای برنامه ریزی کند که از واردات و تولید خودروهای خارج از استانداردهای مذکور جلوگیری نماید. همچنین شماره گذاری خودروها توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منوط به تأیید سازمان ملی استاندارد است.

همچنین بر اساس تبصره یک این ماده، تولیدکنندگان داخلی خودرو مکلف هستند نسبت به نصب برچسب نشان دهنده درصد تولید داخلی بر اساس دستورالعمل صادره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی هر کدام از محصولات خود اقدام نمایند. دستورالعمل مذکور بر اساس روش ساخت، میزان تولید داخل، کیفیت و خدمات پس از فروش تدوین می‌شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است بر حسن اجرای این تبصره نظارت کند.

همچنین مطابق با تبصره ۲ این ماده، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، آئین نامه اجرایی ارتقای کیفیت تولید خودرو، کاهش مصرف سوخت، اجرای کامل استانداردهای مصوب و استانداردهای موردنیاز قطعه سازی، استانداردهای ایمنی و آلایندگی و همچنین رقابت پذیر نمودن و توسعه شبکه و کیفیت خدمات پس از فروش را تهیه و جهت تصویب به هیئت وزیران تقدیم کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است آئین نامه مذکور را پس از تصویب در هیئت وزیران جهت اجرا به کلیه خودروسازان و مراکز ذیربط ابلاغ کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید