سرمایه‌گذاران به دلار امن‌تر از طلا جذب شده‌اند

کدخبر: ۲۸۵۳۴۲
اقتصادنیوز: قیمت طلا در حال مقاومت و سعی در تثبیت بود ، زیرا تهدید نهفته در تنش تجاری از دلار حمایت کرد ، در حالیکه سرمایه گذاران به دنبال جهت می گردند بعد از آنکه متن آخرین نشست فدرال رزرو نشان داد این بانک هیچ عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد
سرمایه‌گذاران به دلار امن‌تر از طلا جذب شده‌اند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ قیمت طلا در بازار نقدی ( حدود 1 ساعت پیش ) در سطح  1273.15دلار در هر اونس قرار داشت .قبلتر و در روز سه شنیه طلا به 1268.97 دلار در هر اونس افت کرده بود که کمترین قیمت از 3 ماه می بود .

قیمت طلای مبادلات آتی امریکا با 0.1 درصد افت ، 1272.60 دلاری شد .

نیکلاس فلپر،مدیر ارشد ABC بیلیون گفت:" تاثیر کوتاه مدت تشدید درگیری تجاری چین و امریکا به طور کلی  از شاخص دلار حمایت کرده است که این موضوع کمکی به طلا نمی کند."..." در طی میانه های ماه می تعداد زیادی خرید جدید در موقعیت ها بلند مدت اتفاق افتاد ، و از ان به بعد شاهد افت در سی ام ایی بوده ایم ،که مشخص می کند که برخی از موقعیت های بلند مدت از بازار خارج شده اند و در حالت دفاعی قرار گرفته اند ."

یک منبع آگاه اعلام کرده که به دولت امریکا قصد دارد تحریم های شبیه به تحریم های شرکت هواوی را  در مورد شرکت هایکویژن چین که فعال در نظارت تصویری بر مسلمانان ایغور است را وضع کند.

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم در مبادلات امروز رشدی 0.1 درصدی داشت و نزدیک به بهترین رقم یک ماهه خود که در اوایل هفته ثبت کرده بود قرار داشت .

در این بین ، متن آخرین نشست سیاست های پولی فدرال رزرو   نشان داد که به طور کلی مقامات این بانک سیاست صبر در مورد تنظیمات جدید سیاست های پولی را تایید می کنند و حداقل برای مدتی شاهد این روند خواهیم بود .

ایلیا اسپیواک ، تحلیلگر ارشد ارزی در دیلی افت ایکس گفت:" سیاست صبر مقامات رسمی بانک تحت تاثیر عدم قطعیت های موجود در روند اقتصاد جهان در مورد انتظارات کاهش نرخ موثر است ." ..."به نظر می رسد با توجه به حضور تقاضای مکان امن سرمایه در بازار دلار تحت تاثیر تشدید تنش تجاری، ذاتا شرایط اطراف طلا حمایتی است ."

کمبود علاقه سرمایه کذاران به بازار طلا از شاخص اصلی سنجش آن ، یعنی حجم ذخایر اس پی دی آر گلد تراست مشخص می شود که تا به اینجای سال افتی نزدیک به 7 درصد داشته است .....حجم ذخایر این صندوق روز چهارشنبه نسبت به روز قبل از آن افتی 0.1 درصدی داشت و به 738.81 تن رسید .

ولنگ تائو ، تحلیلگر در رویترز، انتظار دارد طلا را در سطح 1264 دلاری ببیند و از نظر این تحلیلگر افت به زیر این سطح می تواند باعث هموار شدن مسیر سقوط به سطح 1244 دلاری شود .

در بین دیگر فلزات گرانبها ، نقره افتی 0.1 درصدی داشت و به 14.42 دلار در هر اونس رسید ، در حالیکه پالادیوم افتی 0.5 درصدی ثبت کرد و 1308 دلاری شد .

پلاتین در سطح 799.02 دلاری مقاومت می کرد ، بعد از انکه در اوایل مبادلات کمترین قیمت از 15 فوریه را با افت به 792 دلار در هر اونس ثبت کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید