سهام آسیایی با نگرانی‌های تجاری افت کرد

کدخبر: ۲۸۸۸۸۲
اقنصادنیوز: در حالی که امریکا مواضع سختی در مورد توافق تجاری با چین اتخاذ کرده است، سهام آسیایی حالت تدافعی به خود گرفتند.
سهام آسیایی با نگرانی‌های تجاری افت کرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ روز چهارشنبه، در حالی که امریکا مواضع سختی در مورد توافق تجاری با چین اتخاذ کرده است، سهام آسیایی حالت تدافعی به خود گرفتند. از سوی دیگر به زودی داده‌های تورم آمریکا اعلام خواهد شد که می‌تواند مشخص‌کننده میزان احتمال کاهش نرخ بهره زودهنگام این کشور باشد.

داده‌های تورم چین نشان داد که رشد قیمت‌ها به بالاترین سطح ۱۵ ماهه ۲.۷ درصد رسیده است که بیشتر آن به علت گران شدن قیمت گوشت بوده است. بدون مواد غذایی، تورم چین تنها ۱.۶ درصد رشد کرده است که نشان می‌دهد حوزه‌های زیادی برای دریافت مشوق‌های اقتصادی وجود دارد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از ۲ روز سود، ۰.۶ درصد افت کرد.

شاخص نیکی ژاپن ۰.۳۵ درصد افت کرد.

در بازار چین، شاخص سی‌اس‌آی ۳۰۰، بنچ‌مارک شرکت‌های برتر چین، که دیروز ۳ درصد جهش کرده بود، امروز ۰.۷ درصد افت کرد. کامپوزیت شانگهای ۰.۵۶ درصد پایین آمد.

بازارهای هنگ‌گنگ تحت تاثیر اعتراضات گسترده به قانون استرداد محکومین به چین به شدت افت کردند و شاخص هانگ‌سنگ ۱.۹۲ درصد سقوط کرد.

دونالد ترامپ، سه‌شنبه شب اعلام کرد: در توافق تجاری با چین دست نگاه می‌دارد تا چین ۴-۵ مورد اساسی را حل کند، در غیر این صورت هیچ علاقه‌ای به پیشرفت مذاکرات ندارد.

درحالی که آمارها از احتمال ۸۰ درصدی برای کاهش نرخ بهره در اجلاس ۱۸-۱۹ ژوئن فدرال‌رزرو خبر می‌دهند، بازارها به اعلام داده‌های تورم آمریکا که در ادامه امروز منتشر می‌شوند، چشم دوخته‌اند که ممکن است این احتمالات را بر هم بزند.

در بازار ارز، نرخ شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان در ۹۶.۶۸۳ واحد باقی ماند و دلار با اندکی کاهش نرخ برابری خود با ین ژاپن را به ۱۰۸.۳۸ رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک