جهش قیمت طلا؛ یورو از مرز ۱۵ هزارتومان گذشت

کدخبر: ۲۹۰۱۲۹
اقتصادنیوز: قیمت جهانی طلا همزمان با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به بالاترین حد در ۵ سال گذشته رسید.
جهش قیمت طلا؛ یورو از مرز ۱۵ هزارتومان گذشت

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از یورونیوز؛ بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست روز چهارشنبه اعلام کرد که بررسی‌ها برای کاهش احتمالی نرخ بهره در آینده را آغاز کرده است. انتشار این خبر، موجب تقویت احتمال کاهش نرخ بهره از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی شد. همزمان نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله در بازار آمریکا برای نخستین بار از ما نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی تاکنون به پایین‌تر از ۲ درصد رسید.

با تسری کاهش نرخ بهره به اوراق قرضه کوتاه‌مدت که تضعیف ارزش دلار در برابر ارزهای عمده جهان منجر شد، بهای جهانی طلا سیر صعودی به خود گرفت. به طوری که در کمتر از ۲.۵ ساعت بهای هر اونس طلا از هزار و ۳۴۵ دلار به هزار و ۳۶۲ دلار جهش کرد.

این نرخ در جریان معاملات شب گذشته بازار جهانی طلا به صعود خود تا هزار و ۳۸۶ دلار نیز ادامه داد. نرخی که ثبت آن از ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بی‌سابقه بود.

با آغاز مبادلات روز پنج‌شنبه بازارهای جهانی، بهای اونس طلا قدری تعدیل شد و به هزار و ۳۸۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

همزمان در بازار ایران نیز قیمت هر قطعه تمام سکه طلا با ۴۰ هزارتومان افزایش نسبت به معاملات روز چهارشنبه به بیش از ۴ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید.

با شروع مبادلات بازار ارز ایران نیز نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سِنا به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت که ۱۰۰ تومان بالاتر از نرخ روز چهارشنبه بود. اما در بازار آزاد تهران، نرخ فروش دلار در محدوده ۱۳ هزار و ۴۵۰ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان بود ولی بهای فروش هر یورو با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه به ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان نزدیک شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید