رنو تندر ۹۰ با کدام پیشرانه به بازار می آید؟ TU5 یا EF7؟

کدخبر: ۲۹۱۸۷۸
اقتصادنیوز: این روزها خبرهای زیادی در خصوص نصب پیشرانه EF7 بر روی رنو تندر ۹۰ اعلام می شود. به گفته مسئولان قرار است که با این کار، وابستگی تولیدکنندگان تندر ۹۰ به شرکای خارجی کمتر شود و اینگونه پارس خودرو و ایران خودرو بتوانند تا به تعهدات خود پاسخ دهند.
رنو تندر ۹۰ با کدام پیشرانه به بازار می آید؟ TU5 یا EF7؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسب بخار، اما در همین حال که مسئولان نصب پیشرانه EF7 را بر روی رنو تندر ۹۰ تا حد زیادی قطعی می دانند، خبرهای رسیده از منابع مختلف حاکی از آن است که این پیشرانه بازخورد مناسب را بر روی نمونه های اولیه در تست های فنی نداشته و مهندسان پارس خودرو، نتایج تست های EF7 بر روی اتاق رنو تندر ۹۰ را مثبت ندانسته اند. از سویی منابع غیر رسمی اعلام می کنند که هم زمان با آغاز تست های فنی پیشرانه EF7 بر روی رنو تندر ۹۰، پیشرانه TU5 هم بر روی نمونه هایی از این خودرو نصب شده تا در یک بازه زمانی، نتیجه تست های به دست آید.

حال به گفته منابع آگاه، نتایج تست TU5 بر روی اتاق تندر ۹۰ به مراتب بهتر از EF7 بوده و مهندسان مختلف ایران خودرو و پارس خودرو، نصب پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU5 را بر روی این خودرو منطقی تر می دانند. یکی دیگر از دلایلی که پیشرانه قدیمی پژو برای رنو تندر ۹۰ مناسبتر ارزیابی می شود، بهای تمام شده آن برای سازندگان این خودرو است. زیرا پیشرانه EF7 قیمت تمام شده به مراتب بالاتری نسبت به پیشرانه TU5 دارد و با نسبت این موتور ملی، می توان توقع داشت که به طور ناگهانی، قیمت تندر ۹۰ جهشی غیر قابل تصور رو داشته باشد.

اما نکته مهم در خصوص تعویض پیشرانه رنو تندر ۹۰ این است که باید این کار با کمترین کاهش کیفیت نسبت به پیشرانه قبلی صورت پذیرد. زیرا این خودرو در سال های گذشته به کیفیت بالای پیشرانه K4M و خرابی بسیار کمش معروف بوده و اصلی ترین عامل موفقیت تندر ۹۰ هم، همین پیشرانه رنو به حساب می آید. بعد از اهمیت کیفیت پیشرانه ۱٫۶ لیتری K4M رنو در موفقیت این محصول، جعبه دنده آن در اولویت بعدی قرار دارد. جعبه دنده های قدیمی رنو و حتی جعبه دنده دستی JHQ، از مزایای تندر ۹۰ به حساب می آید و باعث شده تا این خودرو در میان مشتریان زیادی محبوبیت کافی را به دست آورد. حال سوال اینجاست که با قطعی شدن حذف پیشرانه K4M، آیا تطبیق پیشرانه هایی چون EF7 و TU5 با جعبه دنده JHQ انجام می شود و یا قرار است که جعبه دنده های BE3 و BE4 پژو بر روی تندر ۹۰ نصب شود؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید