نفتکش ایرانی توقیف شده توسط انگلیس چند بشکه نفت دارد؟

کدخبر: ۲۹۳۲۱۳
اقتصاد نیوز: دولت جبل‌الطارق اعلام کرد سوپر نفتکش ایران که توسط نیروی دریایی انگلیس و برخلاف قوانین بین المللی توقیف شده از دو میلیون بشکه نفت خام پر شده است .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ دولت جبل‌الطارق تایید کرد سوپر نفتکش ایران که ادعا می‌شود در راه سوریه بوده، از دو میلیون بشکه نفت خام پر شده است .

سخنگوی دولت جبل الطارق گفت نتایج آزمایشات کاملا اطلاعاتی را که دولت جبل‌الطارق هفته گذشته منتشر کرده بود تایید و اطلاعات برخی از خارج از این حوزه قضایی را که ادعا می کردند محموله این کشتی نفت خام نیست، رد می کند .

تصور می‌شد نفتکش گریس1 که پرچم پاناما را دارد و هفته گذشته توسط نیروی دریایی سلطنتی انگلستان توقیف شد، نفت خام حمل می‌کند ولی برخی تردیدهایی ایجاد کردند. ایران اقدام به توقیف این نفتکش را یک دزدی دریایی می داند .

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت:« ایران نه عضو اتحادیه اروپاست و نه ملزم به رعایت تحریم‌های نفتی این اتحادیه است. توقیف غیرقانونی نفتکش ایران یک دزدی دریایی آشکار است» .

علی رغم برخی موانع، ایران امیدوار است صادرات نفتش بهبود یابد. صادرات نفت این کشور به زیر 300 هزار بشکه در روز رسیده یعنی کمتر از حدی که از زمان آغاز تحریم ها تخمین زده می شد .

افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه اگر منجر به بسته شدن تنگه هرمز شود، می تواند قیمت نفت را تا 125 دلار در هر بشکه بالا ببرد .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید