وزیر راه و شهرسازی از ایجاد سامانه اطلاعاتی خانه‌های خالی خبر داد

کدخبر: ۲۹۳۴۳۷
اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت:‌سیستم اطلاعاتی به منظور بهره مندی سازمان امور مالیاتی و اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر در خصوص خانه های خالی در سال جاری ایجاد می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی از ایجاد سامانه اطلاعاتی خانه‌های خالی خبر داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه صبح امروز هیأت دولت با اشاره به مالیات بر خانه‌های خالی،‌اظهار کرد: خانه های خالی عاملی شده است که منابع کشور در تله قرار داده است؛ اگر اینها در مدار باشد و مورد استفاده قرار بگیرد، منابع آن در رونق تولید و ساخت و ساز در بخش مسکن کمک می کند تا تحرکی ایجاد شود.این امر ضروری بوده و قانونی برایش وجود دارد.

وی ادامه داد: معتقدم باید سیستم اطلاعاتی باشد تا سازمان امور مالیاتی بتواند بر مبنای آن اقدام کند. ما بر اساس نقش و وظایفی که داریم،‌بر آن قائل هستیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در قانون پیش بینی نشده است تا دستگاهی که بیشترین اشراف به پایه اطلاعاتی داشته باشد، در محور قرار بگیرد.

وی بیان کرد:‌ طی تعاملی که با دستگاه ها داشته ایم، سیستم های موجود اطلاعاتی را ایجاد خواهیم کرد تا دستگاه ها به یکدیگر متصل باشند و سازمان امور مالیاتی بتواند از اطلاعات آن بهره مند شوند. این سیستم اطلاعاتی در دستور کار قرار گفته است و امیدواریم در سال جاری محقق شود.

ادامه دارد...

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید