اعلام نرخ مصوب مرغ و تخم‌مرغ/ عرضه مرغ با قیمت بیش از ۱۲۹۰۰ تومان گرانفروشی است

کدخبر: ۲۹۵۱۳۰
اقتصادنیوز: رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان قیمت نهایی مرغ را ۱۲۹۰۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاتا نوشت، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، اظهار کرد: قیمت نهایی مرغ بر اساس پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از تولید کنندگان، طبق نظر ستاد تنظیم بازار کشور ۱۲۹۰۰ تومان اعلام شده که بر همین مبنا قیمت مرغ زنده نیز ۸۵۵۰۰ تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: قیمت تخم مرغ در ستاد تنظیم بازار ۷۵۰۰ تومان مصوب شده است و قاعدتا هر قیمتی بالاتر از این، توسط بازرسان سازمان حمایت با برخورد تعزیراتی مواجه خواهد شد.

تابش تاکید کرد:انتظار داریم با این مصوبه که لازم الاجراست، بخش تولید این اقلام، شرایط بهتری را تجربه کنند و به لحاظ تولید و عرضه در بازار مشکلی نداشته باشند.

رئیس سازمان حمایت با اشاره به دریافت گزارش تخلف گرانفروشی در عرضه مرغ و تخم مرغ در سطح بازار، گفت: با عنایت به مصوبه موجود در صورت احراز تخلف، بازرسان سازمان حمایت گزارش تخلف مربوطه را تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: واحد‌های عرضه مکلف اند فاکتور خرید و فروش خود را جهت رسیدگی دقیق‌تر به بازرسان ارائه کنند.

تابش اضافه کرد: همه کشتارگاه‌ها مکلف هستند قیمت ۱۲۹۰۰ تومانی مرغ را روی بسته بندی‌های انجام گرفته، اعمال کنند و در صورت اقدام غیر از این، با آن‌ها برخورد قانونی لازم انجام خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به نوسانات قیمتی سیب زمینی در سطح بازار و تصمیمات ستاد تنظیم بازار در این رابطه، اظهار داشت: سیاست اعمال عوارض صادرات سیب زمینی در دستور کار است.

تابش گفت: بر اساس آمار تولید ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و طی برداشت‌های این محصول کشاورزی در ۱۵ روز آینده، قیمت سیب زمینی بزودی متعادل خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید