قایق طلا به سمت امواج 1585 دلاری خواهد رفت؛ اما در مسیری پرتلاطم

کدخبر: ۲۹۸۲۲۶
اقتصادنیوز: بارت ملک مدیر و تحلیلگر ارشد بازار فلزات گرانبها اعتقاد دارد در بلند مدت طلا امکان صعود به 1585 دلار در هر اونس را دارد ، اما مسیری که به این هدف ختم می شود متلاطم است .
قایق طلا به سمت امواج 1585 دلاری خواهد رفت؛ اما در مسیری پرتلاطم

به گزارش افتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛  ملک  در مصاحبه با پایگاه کیتکو گفت :" قیمت های باسرعت زیادی رشد کرده اند و با هر دیدگاهی بازار کمی زیادی داغ شده .ما نسبت نامتناسبی را نیز بین قرار دادهای بلند مد و کوتاه مدت داریم ...در این بین نقاط حمایتی چندانی نیز موجود ندارد .

انتظارات نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هم نقشی اساسی در تعیین قیمت طلا دارد ...فیلیپ استریبل ، تحلیلگر در ار جی او فیوچرز گفت :" بازارها حال احتمال 100 درصدی را برای کاهش نرخ بهره سپتامبر متصور هستند ، کاهش نرخ بهره دسامبر 87 درصد شانس دارد و برای ماه مارس انتظار کاهش نرخ بهره شانسی 70 درصدی دارد .این روند باعث قرار گرفتن نرخ بهره امریکا به 1 درصد خواهد شد .

بیل باروش ؛ مدیر عامل بلو لاین فیوچرز گفت  انتظارات نرخ بهره کمی بیش از حد محاسبه شده است و این مورد می تواند برای طلا خطرناک باشد ....این اتفاق تنها موردی است که برای طلا در سطوح فعلی پتانسیل ایجاد نگرانی را دارد .در حال حاضر شانسی 21 درصدی برای مشاهده کاهش 50 واحد پایه نرخ بهره در سپتامبر وجود دارد .

همیلتون،مدیر ارشد در کاپتال مارکتز گفت که روند تنش تجاری بین چین و امریکا در هفته آینده یکی از موضوعاتی است که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و رسیدن به انتهای مهلت تعیین شده برای حصول توافق می تواند درگیری و آشفتگی بازار را افزایش دهد .

یکی از موارد مورد مناقشه بین چین و امریکا در روز 20 آگوست است ، یعنی زمان پایان مهلت شرکت های تامین کننده امریکایی برای همکاری با هواوی ..شانس بالایی وجود دارد که مجوز هادامه همکاری این شرکت ها تمدید نشود و ما شاهد تشدید درگیری تجاری باشیم .

همچنین به باور استریبل تودییت های تازه ترامپ و واکنش های چین هم باعث جلب توجه بازارها شده است ...رشد تعرفه های کالاهای چینی به سمت 25 درصد و یا مشاهده ضعف بیشتر در یوان چین عاملی کلیدی در بازارها خواهد بود .

بنجامین تای، معاون مدیر بانک سی آی بی سی کاپیتال مارکتز گفت که بعدی است تنش تجاری به این زودی ها پایان یابد که این یعنی احساس ریسک نکردن در بازارها خضور خواهد داشت ....از نظر من تنش تجاری ادامه خواهد داشت و مه غلسظ ایجاد شده از بین نخواهد رفت ، چراکه ترامپ نمی خواهد از بین برود ."

ایجاد عدم قطعیت ها هدف دونالد ترامپ است ، اما این روند می تواند به اقتصاد امریکا خسارت بزند .

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید