قیمت جهانی نفت ۱۳۹۸/۰۵/۲۵/ قیمت نفت صعودی شد

کدخبر: ۲۹۸۷۸۹
اقتصادنیوز: قیمت هر بشکه نفت برنت که طی دو روز گذشته به ترتیب ۳ و ۲.۱ درصد کاهش یافته بود، امروز با ۳۱ سنت معادل نیم درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۵۴ سنت رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، به دنبال انتشار آمارهایی از رشد میزان خرده فروشی در آمریکا اندکی از نگرانی ها درباره بروز رکود در بزرگترین اقتصاد جهان کاسته شده است، قیمت نفت روز جمعه پس از 2 جلسه کاهش شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که طی دو روز گذشته به ترتیب 3 و 2.1 درصد کاهش یافته بود، امروز با 31 سنت معادل نیم درصد افزایش به 58 دلار و 54 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 3.3 و 1.4 درصد افت کرده بود، امروز 43 سنت معادل 0.8 درصد رشد داشت و به 54 دلار و 90 سنت رسید.

استفن اینز، مدیر موسسه وی ام مارکتس در یادداشتی نوشت: «آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا که شب گذشته منتشر شد تا حدی خیال سرمایه گذاران را راحت کرد زیرا نشان داد که چشم انداز اقتصادی آمریکا کمتر از قبل تیره و تار است.»

عامل دیگری که به بهبود وضعیت بازار کمک کرد، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود که گفت، مذاکرات تجاری با چین «سازنده» بوده و این نشان دهنده کاهش احتمالی تنش های تجاری بین دو کشور است.

به لطف کاهش تولید های واپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس، قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون همچنان رشدی حدودا 10 درصدی را نشان می دهد. در ماه جولای اوپک پلاس تصمیم گرفت که با هدف کمک به تقویت قیمت ها، توافق کاهش تولید را تا مارس 2020 تمدید نماید.

هفته گذشته یک مقام سعودی اعلام کرد، عربستان متعهد است که هر اقدامی لازم است برای متوازن نگه داشتن بازار در سال آینده انجام دهد.

اما نگرانی ها در مورد وضعیت نامساعد اقتصاد جهانی که تحلیلگران ریشه آن را در جنگ تجاری آمریکا و چین، ترس از تبعات برگزیت می دانند، در کنار افزایش تولید نفت شیل آمریکا موجب شده تا تاثیر تلاش های اوپک پلاس تا حد زیادی خنثی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید