مهرآباد تعطیل می‌شود؟

کدخبر: ۲۹۹۷۸۹
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه‌ریزی برای خرید هواپیمای فلایتچک دوم به ارزش ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سیاوش امیرمکری امروز در جمع خبرنگاران درباره خرید هواپیمای فلایت‌چک دوم برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اظهار داشت: یکی از الزامات هوانوردی کشور برای تست یا کالیبره کردن دستگاه‌های کمک‌ناوبری دئر کشور، هواپیماهای فلایت‌چک است.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها در فرودگاه‌ها در طول سال بنا به مقررات باید مورد وارسی و بازرسی قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: پس از سقوط فلایت‌چک سازمان هوایی در کیش، ایران در دو مرحله مجبور شد از کشورهای خارجی با مشکلات فراوان، هواپیمای فلایت‌چک اجاره کند.

امیرمکری افزود: اما حدود سه سال پیش بود که با تلاش دست‌اندرکاران شرکت‌فرودگاه‌ها اولین فروند هواپیمای فلایت‌چک خریداری شد که در فرودگاه‌های مالکیتی و سایر فرودگاه‌ها دستگاه‌های کمک‌ناوبری را آزمایش می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم هواپیمای فلایت‌چک دوم را خریداری کنیم، گفت: رقمی که پیش‌بینی می‌شود برای خرید این هواپیما اختصاص یابد، به همراه تجهیزات FIS عدد ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار است.

* مهرآباد فرودگاهی تشریفاتی نمی‌شود/ پروازهای داخلی در مهرآباد ادامه دارد

وی با بیان اینکه پروازها در مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح روز بعد متوقف است، گفت: این در راستای آسایش و آرامش همسایه‌های اطراف مهرآباد است.

وی با اشاره به انتقال برخی پروازها از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) گفت: هیچ برنامه‌ای برای تعطیل شدن و یا تشریفاتی شدن فرودگاه مهرآباد وجود ندارد و این فرودگاه به کار خود ادامه می‌دهد.

۶۰ درصد هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها جاری است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سؤال فارس، گفت: غیر از ۲ الی ۳ فرودگاه که درآمدهای جاری آنها و هزینه‌هایشان یکسان است، بقیه درآمدهای ما برای فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری است که رقم عمده‌ای را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به فارس گفت: درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری سهم نیست، این درآمدی است که شرکت فرودگاه‌ها بابت نصب رادار در اقصی‌نقاط کشور از ارتفاعات ایران‌شهر تا ارتفاعات لارستان ایجاد کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: از صددرصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها ۴۰ درصد توسعه‌ای و ۶۰ درصد جاری است که شامل هزینه‌های آب، برق، گاز، تعمیر و نگهداری، قراردادهای جاری پیمانکار و ... است.

وی گفت: البته برخی ارگان‌ها هم به دنبال سهم‌خواهی از محل پروازهای عبوری هستند که خوشبختانه تاکنون محقق نشده است، اما ما معتقدیم ارگان‌های دیگر هم نباید از این محل سهم داشته باشند، به عنوان مثال؛ هلال احمر چه نقشی در پروازها دارد، سهمی بابت هر بلیت از مسافر دریافت می‌کند.

وی همچنین درباره حقوق پرسنل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبرهای هوایی ایران، گفت: ما براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و در آن چارچوب عمل می‌کنیم، در حال حاضر قانونی خاص نداریم، اگرچه قانون به ما اجازه داده است با اخذ مجوز از مراجع ذیربط نسبت به ایجاد آئین‌نامه‌ای خاص برای حقوق و دستمزد پرسنل طبق قانون اساسنامه عمل کنیم، اما فعلا در قالب مدیریت خدمات کشوری هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید