اصل درست فعالیت اینستکس این است که کشورهای اروپایی مجوزی برای خرید نفت از ایران داشته باشند

کدخبر: ۲۹۹۸۷۷
اقتصاد نیوز: رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید اصل درست برای فعالیت ساز و کار تسهیل تجارت ایران و اروپا (اینستکس) آن است که کشورهای اروپایی مجوزی برای خرید نفت از ایران داشته باشند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبنا؛ فریال مستوفی درباره اینکه آیا باید از فعالیت اینستکس ناامید بود، گفت: نه. نباید اینستکس را فراموش کرده یا از فعالیت آن ناامید باشیم. وی با اشاره به تلاش های ایمانول مکرون رییس جمهور فرانسه برای راه اندازی اینستکس اظهار داشت: رییس جمهور فرانسه در تماس های خود با رییس جمهور ایران پیشنهاد خط اعتباری ۱۵ میلیارد یورویی برای آغاز فعالیت اینستکس را داده که ۵ میلیارد یوروی آن را این کشور و ۱۰ میلیارد یوروی دیگر نیز توسط سایر کشورهای اروپایی خواهان پیوستن به اینستکس تامین می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: با این حال اصل درست برای فعالیت اینستکس آن است که کشورهای اروپایی با توجه به تحریم نفت ایران از سوی آمریکا، مجوزی برای خرید نفت ایران داشته باشند تا این ساز و کار بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران به استعفای برند اربل مدیرعامل آلمانی اینستکس اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اینستکس یک ابزار بی فایده است و لازمه آغاز به کار آن تلاش بیشتر اتحادیه اروپا و کوتاه آمدن آمریکاست. ما امیدوار هستیم تا به طریقی این ابزار فعالیت خود را آغاز کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید