اعلام آخرین وضعیت تورم در کشور / نرخ تورم در مردادماه چند درصد بود؟

کدخبر: ۲۹۹۸۸۰
اقتصاد نیوز: مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش آماری در خصوص تورم اعلام کرده که نرخ تورم نقطه به نقطه در مردادماه سال جاری به عدد ۴۱.۶ درصد رسیده که در مقایسه با ماه گذشته ۶.۴ واحد درصد کاهش داشته است.
اعلام آخرین وضعیت تورم در کشور / نرخ تورم در مردادماه چند درصد بود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا، مرکز آمار ایران نرخ تروم نقطه‌ای (درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل) در مرداد ماه سال جاری را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تورم نقطه‌ای ١٣٩٨ به عدد ٤١,٦ درصد رسیده است یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤١.٦ درصد بیشتر از مرداد ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای مرداد ماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل ٦,٤ واحد درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه‌های عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٥٦,٦ و ٣٥.٢ درصد بوده و نرخ تورم نقطه‌ای هر دو گروه عمده در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است.

کاهش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور

بر اساس اعلام این مرکز، نرخ تورم ماهانه (درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل) مرداد ١٣٩٨ به ٠,٦ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٢.٢ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٠,٥- درصد و ١.٢ درصد بوده است.

افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور

مرکز آمار ایران از افزایش نرخ تورم سالیانه گزارش داده و اعلام کرده که نرخ تورم سالیانه (درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن) مرداد ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به ٤٢,٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٨ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید