تبعات اعتراف رئیس بانک مرکزی آمریکا به تاثیر جنگ تجاری با چین / ترامپ: او دشمنی بزرگ‌تر از چین برای آمریکا است

کدخبر: ۲۹۹۸۸۹
اقتصاد نیوز: رئیس جمهور آمریکا تلویحا از رئیس بانک مرکزی این کشور خواست تا استعفا دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، پس از آن که جروم پاول در سخنان خود به تاثیر زیاد جنگ تجاری با چین بر روی رشد اقتصادی آمریکا اعتراف کرد و سیگنال مشخصی برای کاهش بیشتر نرخ بهره ارسال نکرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حملاتی بسیار تند و بی سابقه، وی را دشمنی بزرگ‌تر از چین برای آمریکا دانست!

ترامپ که در حال ترک واشنگتن به مقصد پاریس برای شرکت در اجلاس سران گروه ۷ به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد گفت که در صورتی که پاول بخواهد از ریاست بر فدرال رزرو استعفا دهد مانع کارش نخواهد شد.

ترامپ پیش از این نیز دیروز در توئیتر خود نوشته بود: مثل همیشه فدرال رزرو هیچ کاری نکرد! باورکردنی نیست که می توانند بدون این‌که بدانند یا بپرسند من چه کار می کنم حرف می‌زنند. ما دلار خیلی قوی و بانک مرکزی خیلی ضعیفی داریم و من باید با هر دوی آن‌ها سر و کله بزنم! تنها سوال من این است: دشمن بزرگتر ما کیست، جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) یا شی جین پینگ (رئیس‌جمهور چین)!؟

ترامپ هم‌چنین گفت که در حال برنامه ریزی روی طرحی است که هم بر روی فدرال رزرو و هم دلار موثر خواهد بود اما به جزئیات اینکه چه کاری می‌خواهد انجام دهد اشاره نکرد. وی هم‌چنین در پست توئیتری دیگری وعده داد پاسخ مناسبی به اقدام اخیر چین در افزایش تعرفه ها روی محصولات وارداتی آمریکایی خواهد داد.

وی همچنین در سخنان دیگری از شرکت‌های آمریکایی خواست تا جایگزین های دیگری برای تجارت با چین پیدا کنند و هر چه زودتر به تجارت خود با چین خاتمه دهند.

مینث ترانگ، معامله گر ارز در شهر سانتا کلارا گفت: سخنان پاول بسیاری از چیزها را زیر سال برد، این که اقتصاد آمریکا واقعا چه قدر خوب عمل کرده است و این که جنگ تجاری با چین چه پیامدهایی برای ما خواهد داشت. فکر می‌کنم چیزی که از دهان پاول بیرون آمد با چیزی که بازارها می‌خواستند بشنوند متفاوت بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید