جزئیات طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کم درآمدها

کدخبر: ۳۰۰۰۸۹
اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی ۴۰۰هزار مسکن تحت عنوان طرح اقدام ملی گفت: زیربنای این منازل بین ۸۰تا۱۲۰ متر است و به گونه ای برنامه ریزی شده که جامعه هدف بادرآمد اندک ومتوسط را تحت پوشش دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت وگو درباره برنامه ریزی های انجام شده وزارت راه در هفته دولت گفت: تمرکز وزارت راه و شهرسازی در سال جاری بر موضوع مسکن و شتاب بخشیدن به تکمیل پروژه های مسکن مهر و همچنین احداث ۴۰۰ هزار واحد منزل تحت عنوان طرح اقدام ملی است. همکاران وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور برای ۴۰۰ هزار واحد اهتمام ویژه ای به خرج داده اند که ساخت حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن را روز سه شنبه در سطح کشور آغاز می کنیم و این در حالی است که ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مسکن نیز از پیش آغاز شده بود.

وی درباره ویژگی ۴۰۰ هزار مسکن که تحت عنوان طرح اقدام ملی شناخته می شوند چنین توضیح داد: این ۴۰۰ هزار مسکن، ویژه اقشار متوسط و پایین جامعه است. زیربنای این منازل بین ۸۰ تا ۱۲۰ متر است و به گونه ای برنامه ریزی شده است که جامعه هدف با درآمد اندک و متوسط را تحت پوشش قرار می دهد. زمین این پروژه ها توسط وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازندگان قرار می گیرد که هم در شهرها، شهرهای جدید و هم در بافت های فرسوده قرار دارد.

اسلامی درباره نحوه واگذاری مسکن ها طرح اقدام ملی گفت: به محض اینکه ساخت این منازل از پیشرفت مناسبی برخوردار شود، توسط ادارات کل استانی فراخوان داده می شود و مردم ثبت نام می کنند و کسانی که قبلا تسهیلات مسکن، زمین و یا مسکن استفاده نکرده اند مشمول دریافت این واحدها می شوند و می توانند نسبت به ثبت نام این مسکن ها اقدام کنند. با تمهیداتی که اتخاذ شده، تسهیلات مناسبی پرداخت می شود و ۸۰ درصد اعتبار مورد نیاز را بانک به خریداران پرداخت می کند و این تسهیلات متناسب با هر شهر به فرد یا زوجین منتقل می شود. طرح مسکن اقدام ملی را به یک جریان پایدار تبدیل می کنیم تا جامعه هدف یک قشر متوسط به پایین است، همواره این امیدواری داشته باشند که صاحب خانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پیش پینی هایی که در خصوص واگذاری های مسکن های طرح اقدام ملی انجام شده، بیان کرد: هر استان و هر شهر شرایط متفاوتی دارند و شورای مسکن هر استان تمهیدات لازم را برای واگذاری منزل مشخص کند.

این مقام مسوول درباره شرکت های تعاونی بیان کرد: برای این شرکت ها حتما باید یک مجری ذیصلاح داشته باشند یعنی گروه مهندسینی که دارای پروانه اشتغال و صلاحیت باشند و تسلط زیادی بر طراحی و ساخت دارد، مجری طرح باشد تا مردم بتوانند خانه ای مطمئن و با مقاومت ضوابط لازم و معیارهای ملی تحویل بگیرند. شرکت های تعاونی در صورتی که به شهرک های جدید مراجعه کنند می تواند نسبت به تحویل زمین درخواست کنند و این موضوع به تمام کشور ابلاغ شده است. مهم آن است افراد واجد شرایطی که فرم «جیم» آنها سبز است باید اقدام کنند یعنی کسانی که قبلا از امتیاز زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.

اسلامی در خصوص اقدامات دولت در حوزه راه نیز بیان کرد: در طول هفته دولت بیش از ۳۵۵ کیلومتر راه را افتتاح خواهیم کرد. همچنین تا پایان سال جاری راه های زیادی افتتاح خواهد شد که یکی از آنها آزادراه تهران شمال است. همچنین کنار گذر جنوبی شهر تهران که استان البرز، تهران و بخشی از استان سمنان را پوشش می دهد و بزرگترین آزادراه این منطق کشور به طول ۱۶۰ کیلومتر خواهد بود و بار سنگینی از اتوبان کرج – قزوین و تهران را حذف می کند و به ایمن سازی و روان سازی ترافیک کمک می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید