بهای جهانی نفت اندکی کاهش یافت

کدخبر: ۳۰۳۵۰۰
اقتصادنیوز؛ در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ٢٦ شهریور (١٧ سپتامبر) در بازار نفتی آسیا، بهای نفت خام از نوع برنت دو دهم درصد نسبت به قیمت روز گذشته کاهش یافت و به ٦٨.٦٣ دلار رسید.
بهای جهانی نفت اندکی کاهش یافت

به‌گزارش اقتصادنیوز، قبل از بسته شدن بازار، بهای نفت بیش از ٢درصد کاهش یافته بود اما مجددا بالا رفت. بهای نفت در روز گذشته برای مدتی حدود ٢٠ درصد افزایش یافت و با وجود کاهش نسبی، در پایان معاملات روز گذشته با ١٥ درصد افزایش نسبت به بهای روز جمعه، همچنان در بالاترین قیمت از ماه دسامبر سال گذشته معامله شد.

روز گذشته بهای نفت خام در بازار جهانی در واکنش به حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی ١٥ درصد نسبت به بهای آن در روز جمعه گذشته افزایش یافته بود. عربستان سعودی گفته است که حمله به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت دولتی آرامکو در دو منطقه بقیق و خریص باعث شده است تا ظرفیت صادراتی آن کشور به طور موقت تا ٥ میلیون بشکه کاهش داشته باشد. این میزان حدود ٥ درصد کل تولید جهانی نفت بوده و در نتیجه، تاثیر آن بر بهای نفت خام خارج از انتظار نبوده است.

هنوز مشخص نیست که عربستان سعودی دقیقا چه زمانی خواهد توانست تولید و صادرات نفت از این مراکز اصلی را از سر بگیرد. روز گذشته امیر عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت سعودی، در یک نشست خبری کاهش قابل توجه در تولید و صادرات نفت این کشور را مورد تایید قرار داد اما از تعیین زمان مشخصی برای بازگشت اوضاع به شرایط عادی خودداری ورزید. برخی کارشناسان احتمال تا یک هفته توقف در عرضه نفت عربستان را محتمل دانسته‌اند هر چند برخی دیگر مدتی طولانی تر را برای بازگشت کامل تولید به سطح قبل از حملات را پیش بینی کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید