نوبخت افزود؛

نیمی از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است

کدخبر: ۳۰۳۷۰۴
اقتصادنیوز؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تا امروز (چهارشنبه) مبلغ ۱۳ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان (معادل ۹۹.۸) از مطالبات کشاوزان بابت خرید گندم پرداخته شده که تا پایان شهریور باقیمانده این مطالبات نیز پرداخت می‌شود.
نیمی از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مزبور، محمدباقر نوبخت افزود: مقدار هفت میلیون و ۷۰۵ هزار تن گندم تا ۲۷ شهریور امسال به ارزش ۱۳ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان از کشاورزان گندم‌کار خریداری، که با پیگیری‌های صورت گرفته، مبلغ ۱۳ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان از مطالبات کشاوزان تاکنون پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۹۹.۸ درصد از مطالبات کشاورزان گندم‌کار تاکنون پرداخت شده و باقی‌مانده مطالبات آنها نیز به میزان ۲۱ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و در روزهای آینده و حداکثر تا سی ویکم شهریور ماه جاری پرداخت خواهد شد.

نوبخت اظهار داشت: مطالبات کشاورزان گندمکار باوجود افزایش ارزش گندم خریداری شده از آنها در سال جاری و رشد حدود ۶ درصد آن نسبت به مبلغ سال قبل (۱۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان)، نسبت به سال گذشته یک ماه زودتر تسویه و پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: منابع تأمین شده از محل اعتبارات عمومی و هدفمندسازی و منابع داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران و نیز مشارکت جدی نظام بانکی، روند تأمین و پرداخت مطالبات کشاورزان در سال جاری با کمترین مدت زمان تأخیر به طور مطلوب محقق شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید