عربستان به واردکننده نفت تبدیل شد

کدخبر: ۳۰۴۲۵۴
اقتصادنیوز: عربستان سعودی به منظور جبران کسری نفت خود در پی هدف قرارگرفتن تاسیسات آرامکو برای نخستین بار اقدام به واردات این ماده ارزشمند کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «ناصر الدویله» یک فعال کویتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «وزارت نفت عراق از فروش بیست میلیون بشکه (فرآورده‌های نفتی) به عربستان به منظور تامین بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما در ایستگاه‌های سوخت خبر داده است.

پیش از این نیز پایگاه اینترنتی اس اند پی گلوبال پلاتس به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان در پی حملات اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو برای تامین کمبود عرضه نفتی خود چشم به خرید نفت خام از عراق دوخته است.

پس از حمله گسترده پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان در روز شنبه هفته گذشته، تولید روزانه ۵.۷ میلیون بشکه از نفت عربستان متوقف شد. این کشور هم اکنون از ذخایر نفتی خود برای تامین مشتریانش استفاده می‌کند.

نفت سبک عرب لایت و عرب اکسترا لایت دو نمونه محبوب تولیدات نفتی عربستان است که مشتریان زیادی در آسیا و اروپا دارد. این در حالی است که پس از حملات اخیر خط تولید آن‌ها در عربستان دچار اختلال شده است. مقامات آرامکو به مشتریانشان اعلام کرده‌اند با توجه به اختلالات پیش آمده، به جای نفت سبک به مشتریان خود نفت عرب مدیوم یا عرب سنگین می‌دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید