نرخ پرواز خارجی برای اربعین 5برابر گران‌تر از هواپیماهای داخلی است

کدخبر: ۳۰۴۲۵۶
اقتصادنیوز؛ اگر مسافران ایرانی نتوانند با شرکت‌های هواپیمایی داخلی خود را به شهرهای نجف و بغداد برای مراسم اربعین امسال برسانند باید با ۵ برابر قیمت‌ پروازهای ایرانی، تهران را ترک کنند.
نرخ پرواز خارجی برای اربعین 5برابر گران‌تر از هواپیماهای داخلی است

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در حالی که سال گذشته و به استناد آمار وزارت کشور بیش از ۱۱۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین از طریق مرز هوایی وارد کشور عراق شده‌اند امسال فقط ۱۰۸ هزار صندلی پرواز برای جابجایی هوایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی ۱۰۸ هزار صندلی پروازی برای خدمت‌دهی به زوارحسینی در ایام اربعین تدارک دیده شده است و نرخ بلیت در مسیر تهران- نجف، نجف - تهران و تهران - بغداد، بغداد- تهران دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نرخ اعلامی برای تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مهر است و مسافرانی که موفق به تهیه بلیت در مسیرهای منتهی به اربعین در این تاریخ می شوند با نرخ‌ رفت و برگشت دومیلیون و ۲۰۰ هزار تومانی می‌توانند خود را به نجف و بغداد برسانند.

هر چند که به گفته سازمان هواپیمایی ۱۱ ایرلاین ایرانی مجوز سفر به اربعین را دریافت کرده‌اند و این تعداد ایرلاین می‌توانند حجم زیادی از مسافران هوایی مراسم اربعین را پوشش دهند اما با توجه به افزایش هر ساله رقم زائران در صورتی که مسافران ایرانی نتوانند با پرواز شرکت‌های داخلی خود را به بغداد و نجف برسانند باید تا ۵ برابر نرخ‌های اعلام شده هزینه کنند.

برای مثال نرخ بلیت تهران- نجف،نجف- تهران برای فردا اول مهر با هواپیمایی قطر ایرویز حدود ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان است و هر چه به تاریخ برگزاری مراسم  اربعین نزدیک تر شویم نرخ‌ها افزایش هم می‌یابد.

قیمت مجموع بلیت مسیر رفت و برگشت به نجف از فرودگاه امام(ره) با هواپیمایی قطر ایرویز از تاریخ ۲۰ مهر رقم ۱۰ میلیون و ۶۸۷ هزار تومان به فروش می رسد که در تاریخ های منتهی به ۳۰ مهر این رقم به ۱۱ میلیون و  ۵۲۰ هزار تومان می رسد.

ترکیش ایرلاینز دیگر شرکت هواپیمایی خارجی که از فرودگاه امام‌خمینی (ره) به مقاصد نجف و بغداد پرواز دارد نیز در همین دامنه قیمتی بلیت می‌فروشد.

بلیت شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در تاریخ ۲۰ مهر از مبدا فرودگاه امام (ره) به نجف از رقم هفت میلیون و ۶۳۷ هزار تومان فروش می‌رود و هر چه به تاریخ ۳۰ مهر نزدیکتر می‌شویم این قیمت‌ها به رقم هشت میلیون نزدیک تر می شود.

نرخ بلیت پروازهای خارجی آزاد است ضمن اینکه همزمان با افزایش تقاضا امکان افزایش قیمت‌ها وجود دارد و در روزهای ۲۰ تا ۳۰ مهر که اوج سفرهای اربعین است ممکن است با افزایش تقاضا این قیمت‌ها بیشتر هم شود.

بلیت پروازهای اربعین با شرکت‌های داخلی از هفته گذشته از طریق دفاتر و آژانس‌های فروش بلیت هواپیمایی مجاز و همچنین از طریق سایت‌های اینترنتی دارای مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به فروش می‌رسد اما به دلیل کاهش عرضه نسبت به تقاضای سفر به عتبات در ایام اربعین بسیاری از مسافران نمی‌توانند خود را با نرخ های دو میلیون تومانی به عراق برسانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید