آیا طلای 2000 دلاری در راه است؟

کدخبر: ۳۰۴۶۹۲
اقتصادنیوز: یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که نگرانی های بین المللی درباره وضعیت اقتصاد جهانی موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان امسال روند کاملا صعودی داشته باشد.
آیا طلای 2000 دلاری در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ جورج میلینگ استنلی تحلیلگر برجسته موسسه استیت استریت در مصاحبه ای تاکید کرد: نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصاد جهانی موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا پایان سال 2019 به روند صعودی ادامه دهد ولی به نظر من قیمت طلا رکوردهای جدیدی را ثبت نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی افزود: گرچه فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که نرخ بهره را تا پایان سال آینده تغییر نخواهد داد ولی گمانه زنی ها و پیش بینی سرمایه گذاران بین المللی این است که فدرال رزرو حداقل یک بار دیگر نرخ بهره را تا پایان امسال کاهش خواهد داد و یک بار دیگر نیز در اوایل سال 2020 میلادی نرخ بهره را کاهش می دهد. به اعتقاد من کاهش نرخ بهره آمریکا می تواند همچنان موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود.

وی در ادامه گفت: منفی شدن نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا و اوراق قرضه سایر اقتصادهای توسعه یافته می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد. بسیاری از سرمایه گذاران به این جمع بندی رسیده اند که طلا یک ارز جهانی است. به نظر من ارزش طلا در برابر همه ارزهای معتبر بین المللی افزایش خواهد یافت.

البته این تحلیلگر ارشد اقتصادی در ادامه هشدار داد: سرمایه گذاران بازار طلا کمی بیش از حد نسبت به نوسانات قیمت این فلز گرانبها هیجان زده شده اند و برخی از آنها تصور می کنند که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 2000 دلار خواهد رسید. برخی نیز فکر می کنند قیمت طلا در بلندمدت به ده ها هزار دلار خواهد رسید. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد رشد داشته ولی به نظر من قیمت طلا تا پایان امسال به 1600 دلار خواهد رسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید