افت شدید قیمت جهانی طلا / بهای اونس به 1465 دلار رسید

کدخبر: ۳۰۵۶۸۱
اقتصادنیوز: به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی ، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افت شدیدی روبرو شده است.
افت شدید قیمت جهانی طلا / بهای اونس به 1465 دلار رسید

به گزارش اقتصادنیوز،  به نقل ازسایت طلا؛ نااطمینانی های مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین موجب شده است تا شاخص ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شود و این مساله در نهایت موجب شد تا قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در 2 ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به کمتر از 1465 دلار رسیده است که این پایین ترین قیمت از 6 اوت به شمار می رود. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با افت شدید 1.6 درصدی همراه شده بود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر 6 ارز معتبر بین المللی به بالاترین سطح خود در 2 سال اخیر رسیده است. شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز افزایش یافته است.

پس از آنکه برخی منابع آگاه اعلام کردند که دولت ترامپ قصد دارد شرکتهای چینی را از بورس وال استریت اخراج کند، مقام های پکن نیز نسبت به بی ثباتی شدید در بازارهای مالی جهان هشدار داده اند.

ادامه جنجال سیاسی بر سر استیضاح ترامپ نیز تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته است.

منابع آگاه به رویترز گفته اند که موسسات معتبر اقتصادی آلمان ، پیش بینی خود درباره رشد این کشور در سال 2019 را کاهش داده اند. این مساله به نگرانی ها درباره رکود اقتصادی آلمان دامن زده است.

ساجد جاوید وزیر دارایی انگلیس نیز بار دیگر بر تصمیم لندن برای خروج از اتحادیه اروپا در پایان اکتبر تاکید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید