قیمت نفت خام سنگین ایران ۲ دلار افزایش یافت/ کاهش یک میلیون بشکه‌ای نفت اوپک

کدخبر: ۳۰۷۲۹۸
اقتصادنیوز: تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین‌ حاکی از آن است که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت ۲ دلار و ۵۵ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت ، ۱۴ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان (اکتبر)، در ماه سپتامبر ۲۸ میلیون و ۴۹۱ هزار بشکه نفت تولید کردند که این رقم نسبت به ۲۹ میلیون و ۸۰۹ هزار بشکه ماه اوت (مرداد- شهریور)، یک میلیون و ۴۹۱ هزار بشکه در روز کاهش نشان می‌دهد.

عربستان با تولید ۸ میلیون و ۵۶۴ هزار بشکه در روز، عراق با ۴ میلیون و ۷۲۴ و امارات با ۳ میلیون و ۸۲ هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اوپک به شمار می‌آیند.

حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریورماه) دلیل اصلی کاهش تولید نفت اوپک در این ماه بوده است.

تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک همچنین‌ حاکی از آن است که قیمت نفت‌خام سنگین ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت ۲ دلار و ۵۵ سنت برای هر بشکه افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، میانگین هر بشکه نفت‌خام سنگین ایران در ماه سپتامبر، ۶۰ دلار و ۳۲سنت برای هر بشکه بوده، در حالی که این رقم در ماه اوت ۵۷ دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه ثبت شده است.

میانگین هر بشکه قیمت نفت‌خام سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۲ دلار و ۲۳سنت بوده است.

اوپک در گزارش ماه اکتبر خود پیش‌بینی کرد تقاضا برای نفت اوپک در سال میلادی آینده به دلیل عرضه بالاتر از سوی رقیبانی نظیر آمریکا، کاهش پیدا خواهد کرد و به ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش خواهد داشت.

این سازمان، همچنین پیش بینی کرد میزان تقاضا برای نفت جهان در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک