آیا منتظر جهش قیمت جهانی طلا باشیم؟

کدخبر: ۳۰۷۵۶۵
اقتصادنیوز: بانک استرالیایی وستپک پیش بینی کرده است که روند صعودی قیمت جهانی طلا تا اواسط 2020 میلادی ادامه خواهد داشت.
آیا منتظر جهش قیمت جهانی طلا باشیم؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛  بانک وستپک در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: تمایل سرمایه گذاران برای پوشش ریسک سرمایه گذاری و سیاست های انبساطی پولی در جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا اواسط 2020 میلادی افزایش یابد.

این بانک پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1510 دلار و تا ژوئن سال آینده به 1520 دلار خواهد رسید.

بانک وستپک افزود: قیمت طلا تا پایان 2020 میلادی با کاهش روبرو خواهد شد ولی دوباره در سال 2021 میلادی روند صعودی قیمت این فلز گرانبها از سر گرفته خواهد شد. میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2021 میلادی نیز به 1535 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای پوشش ریسک سرمایه و دارایی خود مهمترین عامل رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

تحلیلگران این بانک معتقدند که علی رغم توافق اولیه بین آمریکا و چین برای حل و فصل اختلافات تجاری، دو کشور در کوتاه مدت قادر نخواهند بود تا اختلافات اساسی در خصوص برخی مسائل مهم از جمله مالکیت معنوی را حل کنند. نگرانی های مربوط به برگزیت نیز می تواند تاثیر مهمی بر افزایش تقاضای طلا داشته باشد.

بانک های مرکزی سراسر جهان نیز در حال کاهش نرخ بهره و اتخاذ سیاست های پولی انبساطی هستند. این مساله نیز عامل مهمی برای تقویت قیمت طلا خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید