معافیت واردات تلفن همراه مسافری لغو شد

کدخبر: ۳۰۷۹۹۴
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: به علت سوءاستفاده برخی افراد، معافیت ۸۰ دلاری گوشی‌های مسافرتی لغو شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی محبی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی درباره لغو معافیت ۸۰ دلاری گوشی‌های مسافرتی اظهار کرد: به علت سوءاستفاده برخی افراد، معافیت ۸۰ دلاری گوشی‌های مسافرتی لغو شد.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی با بیان اینکه تاکنون تصمیمی درمورد اجرایی این معافیت صورت نگرفته است، تصریح کرد: این نوع واردات تنها به دست مسافران امکان پذیر است و هرگونه واردات با شگردها مختلف از این طریق خلاف قانون است.

بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف ۳۰ هزار موبایلی که غیرقانونی رجیستری شده اند 

محبی با اشاره به اینکه ممکن است اجرای طرح لغو معافیت واردات با تاخیر انجام شود، گفت: تصویب این موضوع برپای اجرای آن گرفته شده است ومعتقدم باید هر چه سریع تر اجرایی شود.

گفتنی است با بررسی‌هایی مشخص شد تعداد زیادی از افراد در حال سوء استفاده در زمینه واردات تلفن همراه از روش مسافری هستند. این افراد گوشی خود را تحت عنوان کالای مسافری ثبت و از معافیت آن استفاده می‌کردند و به نحوی، واردات کالاهای تجاری را به روش مسافری و تعبیر عامیانه سوغاتی انجام می دادند.

بر این اساس، برای نظام‌مند کردن تجارت رسمی این کالا، جلسات مختلفی برگزار شد که در نهایت در جلسه سوم مهر امسال، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص اصلاح رویه واردات گوشی تلفن همراه مسافر مصوبه‌ای صادر و در جلسه ۱۵ مهر ، کمیسیون کمیته وزارت صنعت، معدن و تجارت دو مصوبه مهم را تصویب کرد. نخستین مورد افزایش حقوق مسافری گوشی به ۲۶ درصد و مورد بعدی، حذف معافیت ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی به معنی معافیت از پرداخت حقوق ورودی ۸۰ دلاری. بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید