قیمت نان در تهران چقدر است؟

کدخبر: ۳۰۷۹۹۶
اقتصادنیوز: بررسی‌های انجام شده از برخی نانوایی‌های سطح شهر نشان می‌دهد که برخی نانوایی‌ها نرخ‌های جدید اعلامی نان را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اخیرا نرخ جدید نان اعلام شد که طبق آن نرخ مصوب نان بربری ساده در نانوایی‌های آزادپز معادل ۱۵۰۰ و در نانوایی‌های دولتی معادل ۱۰۰۰ تومان تعیین شده است، با این حال این نان در برخی از نانوایی‌های آزادپز سطح شهر به قیمت ۲۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

همچنین نان بربری همراه با کنجد هم به قیمت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالیکه حداکثر قیمت مجاز آن ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.

با این حال بررسی‌های صورت گرفته از برخی نانوایی‌های قرار گرفته در مرکز شهر تهران نشان می‌دهد که نان سنگک ساده، تافتون و لواش به نرخ مصوب تعیین شده عرضه می‌شوند.

البته در اینجا نیز نانوایان برای اضافه کردن کنجد و سبزیجات، مبلغی دلبخواه خود و نه قانونی را به قیمت نان اضافه می‌کنند به‌گونه‌ای که نان سنگک کنجددار برخلاف نرخ مصوب، به قیمت ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

 

این در حالی است که طبق اعلام رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، نانوایان در صورت اضافه کردن کنجد و سبزیجات به نان تنها اجازه دارند ۵۰۰ تومان به نرخ مصوب نان اضافه کنند.

بنابراین حداکثر قیمت مجاز سنگک کنجددار ۱۷۰۰ تا ۲۳۰۰ تومان است.

این وضعیت در حالی است که اتاق‌های اصناف تهران و ایران طبق قانون وظیفه نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی را بر عهده دارند. این موضوع از مسوولان این تشکل‌ها پیگیری خواهد شد.

پیش از این در دوم مهرماه امسال نرخ‌های جدید نان اعلام شد که طبق آن بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به قیمت ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی به قیمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی به قیمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود و وزن چانه برای بربری ۵۱۰ گرم، سنگک ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم است.

همچنین قیمت بربری در نانوایی‌های آزادپز با آرد ۱۲۳۰تومانی به قیمت ۱۵۰۰ تومان، سنگک با آرد ۱۱۷۰تومانی به نرخ ۱۸۰۰ تومان، تافتون با آرد ۱۲۰۰ تومانی به قیمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد ۱۲۰۰ تومانی به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود و وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری ۵۸۰ گرم، سنگک ۶۵۰ گرم، تافتون گرم۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید