چگونه به معامله‌گر حرفه‌ای در بورس تبدیل شویم؟/ هر نوسان سهام یک کلاس درس

کدخبر: ۳۰۸۴۸۰
اقتصادنیوز: حتی در تجربه کوتاه بورس‌بازی یکی از این دو وضعیت را احساس کرده‌اید؛ حسرت سودهایی که نکرده‌اید و افسوس زیان‌هایی که می‌توانست کمتر باشد. اکنون که تصمیم گرفته‌اید به معامله‌گری حرفه‌ای تبدیل شوید و سود پایدار از این بازار کسب کنید باید نگاه‌تان عوض شود. اصرار بر تحلیل‌های ابتدایی و فرضیات اولیه‌ای که با آن وارد بورس شده‌اید تله بزرگی است که یا شما را از بازار سهام خارج یا دائما با ضرر مواجه می‌کند. اما چه گام‌هایی برای تبدیل شدن به یک بورس‌باز واقعی باید برداریم؟ پاسخ را در این مطلب می‌خوانید.
چگونه به معامله‌گر حرفه‌ای در بورس تبدیل شویم؟/ هر نوسان سهام یک کلاس درس

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دنیای بورس؛ پس از یک دوره پرشتاب بورس برای جذب سرمایه‌های جدید، اکنون ماندگاری این افراد در بازار سهام دغدغه اصلی فعالان بورسی شده است. برای این منظور تازه‌واردها باید یکی از دو مسیر متفاوت ماندن در بازار سهام را انتخاب کنند. اگر به‌دنبال راهی با ریسک حداقلی هستند باید با مراجعه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دارایی خود را در اختیار متخصصان قرار دهند. اما اگر آماده پذیرش ریسک هستند باید نگاه موج‌سواری را تغییر دهند و به جای تصورات ساده‌انگارانه، مراحل یادگیری تا کسب سود پایدار را پله‌پله طی کنند.

از ابتدای سال ۹۷ تا پایان شهریور ۹۸ بیش از یک میلیون و ۱۵۴ هزار کد معاملاتی جدید به بازار سهام کشورمان اضافه شده است. حجم عظیمی از نقدینگی طی یک ماه اخیر سهام را درنوردید و رشدهای قابل توجه قیمت‌ها را رقم زد. این موارد از نشانه‌های ورود پول‌های تازه‌نفس و معامله‌گران تازه‌وارد به معاملات سهام است. کسب سودهای تصادفی در فضای صعودی بورس تهران نوعی توهم را میان برخی از این افراد ایجاد کرده و همین مساله کافی است تا آنها به دوره‌گردی موقت در این بازار تبدیل شوند. بنابراین، تازه‌واردهای سهام باید با خود تعیین‌تکلیف کنند که آیا بورس را محل جدیدی برای ادامه سرمایه‌گذاری می‌دانند یا آنکه برای یک موج‌سواری محدود آمده‌اند. اگر روش اول مدنظر سرمایه‌گذاران است باید اصول مهمی را رعایت کنند، در غیر این صورت با «واقعیت تلخ زیان» مواجه خواهند شد.

در این گزارش الزاماتی که هر تازه‌وارد برای حضور پایدار در بازار سهام باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم. چند مسیر را می‌توان به سرمایه‌گذارانی که در اقتصاد کشور به‌دنبال کسب سود از بورس هستند پیشنهاد کرد. مسیر امن‌تر سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مختلف سرمایه‌گذاری است که با توجه به عملکرد این صندوق‌ها امکان کسب سود برای آنها وجود دارد؛ عملکرد این صندوق‌ها نیز در سامانه fipiran در دسترس سرمایه‌گذاران قرار دارد.  اما بخش اعظمی از سرمایه‌گذاران بورسی به شدت به حضور مستقیم در بورس علاقه‌مندند. این معامله‌گران راهی جز مطالعه و تلاش برای افزایش سواد خود در حوزه‌های مختلف مرتبط با ارزش‌گذاری سهام ندارند. شاید بتوان گفت مرجع جامعی که بتواند در معامله‌گری به یک سرمایه‌گذار کمک کند وجود نداشته باشد. اما در عین حال می‌تواند با تلاش برای یادگیری بیشتر علاوه‌بر لذت ذاتی این مقوله (یادگیری) امکان کسب سود را برای یک معامله‌گر فراهم کند.

مشروح گزارش را در لینک زیر مطالعه کنید:

 چگونه به معامله‌گر حرفه‌ای در بورس تبدیل شویم؟/ هر نوسان سهام یک کلاس درس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید