زنگنه: عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس موفقیت آمیز بود

کدخبر: ۳۱۰۵۸۱
اقتصادنیوز: زنگنه گفت: در عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس بر خلاف نفت خیلی موفق عمل کردیم که این موضوع هم به دلیل تفاوت در ماهیت این دو محصول است.
زنگنه: عرضه فرآورده‌های نفتی در بورس موفقیت آمیز بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در بازدید از کارخانجات گروه شرکت‌های توربوکمپرسور نفت اظهار کرد: در ۱۳۷۹ تاسیس شد و از برکاتی است که جمهوری اسلامی ایران از ان بهره می‌برد.

او ادامه داد: این شرکت یکی از سازندگان بزرگ توربین محسوب می‌شود و امروز در موتور و بدنه اصلی توربین را که پیچیده ترین قسمت ان است می‌سازد؛ در دنیا شرکت‌های معدودی توان تولید این محصول را دارند و این شرکت تقریبا آن را به طور کامل بومی‌سازی کرده است؛ این توربین‌ها از سال ۷۹ با استاندارد ۲۵ مگاواتی تولید می‌شوند تا با تغییرات کوچک ولتاژ با مشکل در تعمیر و نگهداری ان‌ها مواجه نشویم.

زنگنه گفت: در حال حاضر این شرکت بیش از ۲۰۰ توربین و کمپرسور در شرکت عرضه کرده‌اند و با چندین شرکت همکاری می‌کنند؛ اصل و بنیاد این شرکت‌ها استفاده از ظرفیت و توان داخل است؛ در حال حاضر حدود ۳.۶ میلیارد یورو فعالیت به آن‌ها واگدار شده و به اتمام رسیده است و حدود ۲۰۰ میلیون یورو در شمس ایاد، یزد، قزوین و شاهرود سرمایه گذاری کرده اند و حدود ۱۰ هزار نفر در این زنجیره مشغول به کار شده‌اند.

وزیر نفت درباره کیفیت محصولات تولید شده گفت: تا به امروز هیچ یک از همکاران ما در خطوط انتقالرو پالایشگاه‌ها از محصولات این تولیدی ایرادی نگرفته‌اند؛ این شرکت یکی از نمونه‌های بسیار موفق انتقال تکنولوزی است؛ شرکت زیمنس همکار این شرکت بود که همکاری توبی در انتقال این اطلاعات داشت اما با اعمال تحریم‌ها این شرکت از ادامه کار اجتناب کرد که در نهایت به تشدید همت دانشمندان این مجموعه منجر شد. جالب است بدانید که شرکت فوق مدتی پیش ارزیابی از تولیدات این کارخانه داشت و بعد از ارزیابی همه جانبه کیفیت محصولات تولید شده را تایید کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید