مرحله بسته معیشتی دولت به حساب چه کسانی واریز می‌شود؟ +جزئیات

کدخبر: ۳۱۲۴۹۷
اقتصادنیوز: ضمن آغاز واریز طرح حمایتی معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، سوالات از قبیل اینکه "اولین خانوار‌هایی که این مبلغ را دریافت می‌کنند چه کسانی هستند؟ مطرح می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش نرخ بنزین و حذف قسمتی از یارانه پنهان این انرژی در کشور، منجر شد تا دولت با برنامه ریزی از پیش تعیین شده، یارانه حذف شده از این انرژی را به اقشار کم درآمد و متوسط جامعه بازگرداند تا در اجرای عدالت اجتماعی  گام بردارد.

این طرح که با نام " بسته حمایت معیشتی" کلید خورد، قصد واریز مبلغ مغینی را به ۱۸ میلیون خانوار ایرانی دارد. این خانوار‌ها مشمول افرادی از جمله روستاییان، عشایر، مستمری بگیران، بازنشستگان، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، مدد جویان بهزیستی، کارگران، معلمان، کارمندان، اقشار کم درآمد جامعه و زنان سرپرست خانوار هستند.
بیشتر بخوانید: مبلغ پرداختی حمایتی به خانوار‌های بالا ۵ نفر چقدر است؟ طبق اطلاعات دریافتی از سازمان برنامه و بودجه کشور و تاکید رئیس این سازمان از این پس از این به بعد سازمان برنامه و بودجه در ماه حدود چهار هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه، ۲۴ هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت حمایت معیشتی دارد.
 

واریز طرح معیشتی از چه کسانی آغاز می‌شود؟

 
به گفته یک منبع آگاه به خبرنگار اقتصاد و انرژی، پرداخت یارانه ۲۰ میلیون نفر ابتدایی طرح معیشتی  که از امروز آغاز می‌شود از اقشار کم درآمد و مددجویان نهاد‌های حمایتی آغاز و سایر قشر‌ها را نیز در برخواهد گرفت  اینطور نیست که تنها به یک قشر در مرحله اول واریزی صورت گیرد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ماهیانه به ۱۸ میلیون خانوار رقمی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که از محل مابه‌التفاوت افزایش قیمت بنزین به دست خواهد آمد.

روال کار برای پرداخت یارانه یا کمک معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین با شناسایی افراد توسط بانک اطلاعاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مشمول ۶۰ میلیون نفرهستند آغاز شده و شماره حساب این افراد در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار می گیرد.

مجددا تاکید می شد که مبلغ پرداختی کمک هزینه معیشتی به خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، ۲ نفره ۱۰۳ هزار نفر، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره ۲۰۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

بارها این سوال در قسمت نظرات پایگاه اطلاع رسانی باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شده است که تکلیف خانوارهای بالای 5 نفره به چه صورت است که مدیرکل روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور به این سوال پاسخ داده و نوشت:
 

مبلغ پرداختی حمایتی به خانوار‌های بالا ۵ نفر چقدر است؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید