«سام» و «جی پلاس» جایگزین سامسونگ و ال‌جی می‌شوند

کدخبر: ۳۱۲۶۷۱
اقتصادنیوز: رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم خانگی تهران گفت:‌ با خروج شرکت‌های لوازم خانگی کره‌ای، نشان‌های ایرانی «سام» و «جی پلاس» جایگزین برندهای سامسونگ و ال‌جی می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «سیدمرتضی میری»‌ امروز (سه‌شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در ماه‌های گذشته و اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان که خروج بسیاری شرکت‌های بزرگ از جمله ال‌جی و سامسونگ کره‌جنوبی از بازار لوازم خانگی کشورمان را به دنبال داشت، تولیدکنندگان ایرانی این شرکت‌ها، تصمیم به جایگزینی محصولاتی جدید با استفاده از خطوط تولید، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خود شدند.

به گفته این مقام صنفی، پس از رایزنی‌های فراوان در نهایت مسئولان شرکت سام با یک شرکت چینی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی به توافق رسیدند که شرکت یاد شده قطعات و مواد اولیه شرکت‌های بزرگ اروپایی را تامین می‌کند و محصولات جدید این شرکت با نام ایرانی «سام» به‌تدریج وارد بازار خواهد شد.

وی بیان داشت:‌ همچنین تولیدکنندگان ال‌جی در ایران، اکنون با شرکتی چینی به توافق رسیده‌اند که تامین‌کننده مواد اولیه و تجهیزات درجه یک برای شرکت‌های صاحب نام اروپایی است و محصولات جدید این شرکت با همین کیفیت با نام «جی‌ پلاس» وارد بازار خواهد شد.

میری تاکید کرد:‌ به این ترتیب، تولید محصولات جدید یادشده با گارانتی‌های «سام‌سرویس» ‌و «گلدایران» تداوم خواهد داشت و مردم همچون گذشته کیفیت بسیار خوبی را از تولیدات آنها شاهد خواهند بود.

برند سام ابتدا در محصولاتی همچون سیستم‌های صوتی و تصویری و سپس با وقفه‌ای کوتاه محصولات شوینده و برودتی تولید و وارد بازار خواهد شد.

در ارتباط به برند «جی پلاس» نیز، تعداد محدودی تامین‌کننده پنل در جهان وجود دارد که همکاری با آن شرکت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت؛ بنابر این کیفیت تولید تلویزیون جی‌پلاس همچون گذشته که تحت برند ال‌جی تولید می‌شد، حفظ خواهد شد.

اکنون تلویزیون جی‌پلاس در سیرجان تولید می شود و کارخانه دیگر تلویزیون‌ سازی در قزوین در حال آماده‌سازی و تجهیز است و پس از آن طیف گسترده‌ای از محصولات این شرکت از جمله لباسشویی، ظرفشویی، مانیتور، اسمارت‌بُردها و حتی گوشی تلفن‌همراه، با همکاری تامین‌کنندگان صاحب فناوری خارجی در دستور کار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید