وزیر اقتصاد: بانک‌ها در قامت کرکس نباشند

کدخبر: ۳۱۲۶۷۶
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد گفت: از بانک‌ها انتظار می‌رود اکتیو و حتی پراکتیو باشند و در قامت کرکس نبوده و عقاب‌گونه حرکت کنند.
وزیر اقتصاد: بانک‌ها در قامت کرکس نباشند

به گزارش اقتصادنیوز ، فرهاد دژپسند در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران با بیان اینکه در نظام سنتی تا می‌گوییم که درآمد بانک‌ها بالا برود حرف از کارمزد یا سود بالا به میان می‌آید، اظهار کرد: البته من مخالف این موارد نیستم اما باید متنوع‌سازی خدمات، پایدارسازی درآمد، مستمرسازی و روند کاهش هزینه‌ها برای بالا بردن درآمد بانک‌ها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:  یک بانک هوشمند و فعال می‌تواند در نقش یک مشاور و کارشناس برای سرمایه‌گذاران ورود کرده و آنها را به درستی راهنمایی کند.

دژپسند با تاکید بر اینکه بانک‌ها نباید در اقتصاد نقش پسیو داشته و منتظر باشند اظهار کرد:‌ از بانک‌ها انتظار می‌رود اکتیو و حتی پراکتیو باشند و در قامت کرکس نبوده و عقاب‌گونه حرکت کنند.

وی اضافه کرد: بانک‌ها نباید منتظر باشند چیزی گیرشان بیاید بلکه باید در بالاترین نقطه حرکت کنند و همه را به حرکت و تمامل وادارند.

دژپسند با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید در تمام عرصه‌های مالی فعالیت داشته باشند افزود: بانک‌ها بازارهای مالی، پولی و سرمایه‌ای را به طور همزمان باید در نظر گرفته و در تمام آنها نقش خود را برای توسعه ایفا کنند.

وی تصریح کرد: اجازه ندهیم گرفتار انحراف منابع و انسداد خدمات به مردم شویم چرا که این همان چیزی است که دشمنان ما خواستار آن هستند.

وزیر اقتصاد با اشاره به ناامنی‌های اخیر در کشور اظهار کرد: بانک‌ها وقتی مورد حمله قرار می‌گیرند از خود می‌پرسند چکار کردند که شایسته این نوع نحوه  برخورد هستند هر اتفاقی که برای بانک‌ها می‌افتد به  معنی ضایع شدن منابع و خروج خدمات بانکی از دسترس مردمی است که از بانک‌ها خدمات دریافت می‌کردند.

دژپسند افزود: اگر هدف این ناامنی‌ها مردم هستند با این روش برای ارائه خدمات به آنها مشکل ایجاد می‌شود. این مسیر، مسیر غلطی است و نتایج آن به زیان مردم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید