ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی ۲۰۱۹ +تصاویر

کدخبر: ۳۱۲۹۹۶
اقتصادنیوز: با توجه به استقبال بی‌نظیر مشتریان در کشورهای مختلف جهان از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت بالای این محصولات مانع استقبال بیشتر مردم از خودروهای الکتریکی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازارهای جهانی خودرو به تازگی با انتشار گزارش‌های جدیدی علت این مساله را تشریح و عنوان کرده‌اند که خودروهای برقی تنها در کشورهای ثروتمند و مرفه که در آن‌ها مردم و شهروندان از رفاه و آسایش مالی نسبتاً بالایی برخوردارند، مورد استقبال قرار می‌گیرد چرا که قیمت بالای این محصولات آنقدر بالاست که کسی حاضر نیست تنها به منظور حفاظت از محیط زیست، هزینه هنگفتی در قبال پیمایش مسافت کوتاه‌تری در مقایسه با خودروهای بنزینی و دیزلی بپردازد.

بر اساس گزارش وب سایت cars.usnews، کارشناسان فعال در بازار خودرو به تازگی فهرستی از ارزان قیمت‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازارهای جهانی خودرو را منتشر کرده‌اند که در زیر به ترتیب قیمت آنها به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت:

1. اسمارت ای‌کیو فورتو ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Smart EQ Fortwo)

قیمت : ۲۶ هزار و ۷۴۹ دلار

2. نیسان لیف ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Nissan Leaf)

قیمت: ۲۹ هزار و ۹۹۰ دلار

3. هیوندای آیونیک ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Hyundai Ioniq Electric)

قیمت : ۳۰ هزار و ۳۱۵ دلار

4. فولکس واگن ای گلف ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Volkswagen e-Golf)

قیمت: ۳۱ هزار و ۸۹۵ دلار

5. فیات ۵۰۰‌ای ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Fiat ۵۰۰e)

قیمت: ۳۳ هزار و ۲۱۰ دلار

6. کیا سول الکتریکی ۲۰۱۹ (۲۰۱۹ Kia Soul EV)

قیمت: ۳۳ هزار و ۹۵۰ دلار

7. تسلا مدل ۳ (۲۰۱۹ Tesla Model ۳)

قیمت: ۳۵ هزار و ۴۰۰ دلار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید