کالاهای اساسی سال آینده با چه قیمتی وارد می‌شوند؟

کدخبر: ۳۱۴۰۰۲
اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه از تامین کالاهای اساسی در سال ۹۹ با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: دولت خواهان مهار تورم است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت درباره قیمت دلار در لایحه بودجه ۹۹، گفت: قیمت دلار برای کالاهای اساسی در لایحه بودجه ۹۹ همچنان چهار هزار و ۲۰۰ تومان پیش بینی شده است.

وی، تصمیم دولت را برای استفاده از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی قطعی عنوان کرد و درباره دلایل استفاده از ارز ارزان قیمت برای کالاهای اساسی توضیح داد: دولت به دنبال مهار تورم است و اگر به جای دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، از ارز نیمایی استفاده شود، یعنی پذیرفته‌ایم از ابتدای فرودین ماه ۹۹، مرغ و شکر با دلار حدود ۱۱ هزار تومانی تامین شود که در این شرایط همه چیز گران خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در لایحه بودجه ۹۹ از کالابرگ الکترونیک که یکی از روش‌های مجلس برای تامین کالاهای اساسی در بودجه ۹۸ بود، استفاده نمی‌کند، توضیح داد: در حال حاضر تامین کالاهای اساسی با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در کشور به رویه‌ای عادی تبدیل  شده است.

وی اضافه کرد: در یک دوره، با وجود استفاده از ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کرد، اما در حال حاضر این روش مسلط شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید