دلیل عدم تمایل مردم برای خرید خودرو برقی چیست؟

کدخبر: ۳۱۴۹۵۵
اقتصاد نیوز: این گزارشی به مرور و بررسی دلایلی که مشتریان برای نخریدن خودروهای برقی عنوان می‌کنند، خواهد پرداخت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، در سال های اخیر که خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست از محبوبیت و استقبال بی نظیری از سوی مشتریان و دولت های مختلف برخوردار شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی به سمت و سوی توسعه، تولید و عرضه این وسائل نقلیه روی آورده اند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

با اینکه در سال های اخیر تلاش زیادی برای تشویق شهروندان و مشتریان به خریداری و استفاده از خودروهای برقی انجام گرفته است اما به نظر می رسد که هنوز این وسائل نقلیه سهم اندکی از بازارهای جهانی خودرو را تشکیل می دهند.

چندی پیش نیز نتایج آمار و بررسی های صورت گرفته در استرالیا نشان می داد که شهروندان این کشور تحت‌تاثیر برخی از عوامل علاقه و تمایل چندان زیادی برای خریداری و استفاده از خودروهای الکتریکی از خود نشان نداده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به قیمت بالا، قدرت پیمایش مسافت و اطلاع‌رسانی ضعیف و آینده نامشخص آنها اشاره کرد.

بر اساس گزارشی که توسط کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی statista منتشر شده است، دلایلی که مشتریان در مورد عدم خریداری و استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست آورده اند، آمده است:

۱. خودروهای برقی قیمت بسیار بالایی دارند

 ۵۵.۳۹ درصد از مشتریان عنوان کردند که تاکنون تنها به خاطر قیمت بالای این محصولات موفق به خریداری یک خودروی برقی نشده اند.

۲. عدم وجود ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی

 ۴۶.۱۹ درصد از مردم نیز بر این باورند که نبود زیرساخت های لازم برای استفاده از خودروهای برقی همچون ایستگاه‌های شارژ درون شهری و برون شهری علت اصلی استقبال نکردن آنان از خودروهای برقی است.

۳. منتظر ماندن تا زمان توسعه و تکامل تکنولوژی خودروهای برقی

۳۰.۰۶ درصد از مشتریان نیز ترجیح داده اند که تا زمان توسعه و تکامل تکنولوژی های مربوط به خودروهای برقی منتظر خواهند ماند تا همه گیر شود و برای خدمات پس از فروش آن مشکلی پیش نیاید.

۴. ظرفیت باتری خودروهای برقی و توان پیمایش مسافت آنها کم است

۲۳.۸۹ درصد از مشتریان نیز ظرفیت پایین باتری های بکاررفته در خودروهای برقی و پیمایش مسافت های کوتاه به ازای هر بار شارژ کامل را علت اصلی استقبال نکردن از خودروهای مذکور نامیدند.

۵. دشواری تعمیر و نگهداری خودروهای برقی

۱۴.۸۳ درصد از مشتریان از دشواری تعمیر و نگهداری خودروهای برقی سخن گفته اند.

۶. دلایل نامشخص

۹.۹۴ درصد از مشتریان نیز دلایل نامشخصی را درباره عدم استقبال از خودروهای برقی عنوان کرده اند.

۷. رانندگی خودروهای برقی به اندازه خودروهای معمول لذت بخش نیست

۸.۲۸ درصد از مشتریان نیز عنوان کردند که رانندگی با خودروهای برقی به اندازه رانندگی پشت فرمان خودروهای معمول بنزینی و دیزلی که قدرت بیشتری دارند، لذت بخش نیست.

۸. خودروهای برقی نقشی در حفظ محیط زیست ندارند

۶.۰۳ درصد از مشتریان نیز براین باورند که برخلاف تبلیغات صورت گرفته به منظور ترغیب به خرید خودروهای برقی که در راستای حفاظت از محیط زیست توسعه داده شده اند، این خودروها نقشی در حفظ محیط زیست نخواهند داشت.

  •  
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید