حقایقی جالب از زندگی ثروتمندترین فرد چین

کدخبر: ۳۱۵۰۶۶
اقتصادنیوز: ثروتمندترین فرد چین ۳۸ میلیارد دلار ثروت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بیزینس اینسایدر نوشت، جک ما ۵۵ ساله بنیانگذار فروشگاه اینترنتی علی بابا است که به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی در چین و آسیا، اکنون حدود ۴۵۰ میلیارد دلار ارزش دارد. ما امسال اعلام کرد پس از ۲۰ سال از مدیرعاملی این فروشگاه بزرگ که ۸۰ درصد کل بازار فروش اینترنتی چین را در دست دارد، کناره‌گیری خواهد کرد.

ما ابتدا کار خود را به عنوان معلم زبان انگلیسی آغاز کرد و در ماه تنها تنها ۱۲ دلار حقوق می‌گرفت. ۱۰ بار نیز با درخواستش برای تحصیل در دانشگاه هاروارد مخالفت شد! با این حال با ورود اینترنت به زندگی روزمره، او از این فرصت نهایت استفاده را برد و در سال ۱۹۹۹، شرکت علی بابا را با ۱۷ نفر از دوستانش پایه گذاری کرد.

در سال ۲۰۱۴ سهام شرکت علی بابا در بورس عرضه شد که لقب بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ بورس آمریکا را از آن خود کرد. جک ما علاوه بر علی بابا، مالک روزنامه " ساوث چاینا مورنینگ پست" و یک شرکت ساخت فیلم است. وی در حال حاضر ۵.۳ درصد کل سهام علی بابا را در اختیار دارد که برایش ثروتی معادل ۲۴.۶ میلیارد دلار را به ارمغان آورده است.

جالب است بدانید که ثروتمندترین فرد چین یک خودروی ۱۵ هزار دلاری دارد و چندان علاقه ای به تفریحات لوکس ندارد و در عوض وی خود را بیشتر سرگرم انجام حرکات تای چی و کونگ فو می کند. او هم‌چنین مالک یک خانه ۱۹۱ میلیون دلاری در هنگ کنگ است که جزو یکی از گرانترین خانه های این شهر محسوب می‌شود. ما علاوه بر چین و هنگ کنگ دارای خانه هایی در نیویورک و پاریس است.

ما برای مدیریت بهتر ثروت خود اقدام به تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری و خرید بخشی از سهام شرکت یاهو کرده است. او هم چنین یک جت شخصی در اختیار دارد که ارزش آن طبق تخمین مجله فوربس حدود ۴۹ میلیون دلار است. علی بابا سالانه ۰.۳ درصد درآمد خود را به امور محیط زیستی اختصاص می دهد. وی هم‌چنین بنیادی با سرمایه اولیه ۴۴ میلیون دلار برای حمایت از معلمان مناطق دورافتاده چین تاسیس کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید